پایان کار شیران والیبال بابرد شیرین مقابل ونزوئلا

موبنا – تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در مسابقات انتخابی المپیک با ترکیب میلاد عبادی‌پور، مجتبی میرزاجان‌پور، حمزه زرینی،‌ آرمین تشکری، مصطفی شریفات، مهدی مهدوی و فرهاد ظریف (لیبرو) به میدان رفت تا هر دو قطر پاسور ایران (شهرام محمودی و امیر غفور) در این بازی با نظر لوزانو استراحت کنند. بازیکنان …

موبنا – تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در مسابقات انتخابی المپیک با ترکیب میلاد عبادی‌پور، مجتبی میرزاجان‌پور، حمزه زرینی،‌ آرمین تشکری، مصطفی شریفات، مهدی مهدوی و فرهاد ظریف (لیبرو) به میدان رفت تا هر دو قطر پاسور ایران (شهرام محمودی و امیر غفور) در این بازی با نظر لوزانو استراحت کنند.

بازیکنان ایران که در بازی قبلی مقابل لهستان، صعود خود به المپیک را قطعی کرده بودند با خیال راحت به‌دنبال پیروزی بودند و توانستند با دفاع و سرویس بهتر در ست نخست ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی برسند. تیم ملی ایران در پایان ست نخست ۱۴ امتیاز از حمله، دو امتیاز از دفاع، سه امتیاز از سرویس و شش امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و بازیکنان ونزوئلا ۱۵ امتیاز از حمله، دو امتیاز از دفاع و شش امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به‌دست آوردند.

تیم ملی ایران در آغاز ست دوم با سرویس‌های حمزه زرینی ۶ بر ۴ پیش افتاد و در امتیاز ۸ بر ۵ برای نخستین وقت استراحت فنی، نزد مربی خود رفت. دومین وقت استراحت فنی با سرویس و دفاع‌های بهتر بازیکنان ایران در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به‌دست آمد. در این ست، سعید معروف هم در دقایقی به زمین آمد. امتیازات حساس این ست اما به بازیکنان ونزوئلا تعلق گرفت و نتیجه آن ۲۹ بر ۲۷ به سود نماینده بدون پیروزی آمریکای جنوبی رقم خورد.

تیم ملی ایران در پایان ست دوم ۳۰ امتیاز از حمله، سه امتیاز از دفاع، چهار امتیاز از سرویس و ۱۵ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و بازیکنان ونزوئلا ۳۴ امتیاز از حمله، پنج امتیاز از دفاع و ۱۳ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران کسب کردند.

تیم ونزوئلا در ست سوم نیز همچنان باانگیزه‌تر از ایران بود و بازیکنان این تیم می‌خواستند مسابقات انتخابی المپیک را با پیروزی تمام کنند. آنها در این ست نیز ۲۵ بر ۲۱ پیروز شدند.

تیم ملی ایران در پایان ست سوم ۴۳ امتیاز از حمله، پنج امتیاز از دفاع، شش امتیاز از سرویس و ۱۹ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و بازیکنان ونزوئلا ۴۹ امتیاز از حمله، پنج امتیاز از دفاع، یک امتیاز از سرویس و ۲۲ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران کسب کردند.

شاگردان لوزانو در ست چهارم نشان دادند که ترکیب ذخیره‌های ایران هم تمایلی به باخت حتی مقابل یک تیم با انگیزه ندارد. حملات بازیکنان ونزوئلا به مراتب مؤثرتر از بازیکنان ایران بود، اما حریف آمریکای جنوبی در سرویس به گرد پای بازیکنان ایران هم نرسید. ست چهارم با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران تمام شد تا کار به ست پنجم کشیده شود.

تیم ملی ایران در پایان ست چهارم ۵۷ امتیاز از حمله، هشت امتیاز از دفاع، ۹ امتیاز از سرویس و ۲۴ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و بازیکنان ونزوئلا ۶۳ امتیاز از حمله، پنج امتیاز از دفاع، یک امتیاز از سرویس و ۲۶ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران کسب کردند.

کسب سه امتیاز متوالی توسط بازیکنان ایران در آغاز ست پنجم، سرمربی ونزوئلا را مجبور کرد از نخستین وقت استراحت خود استفاده کند. دو تیم در امتیاز ۸ بر ۵ به سود ایران برای وقت استراحت فنی نخست نزد مربیان خود رفتند. برتری مطلق در این ست برای بازیکنان ایران بود و شاگردان لوزانو ۱۵ بر ۸ برنده این ست و ۳ بر ۲ برنده آخرین مسابقه خود شدند.

تیم ملی ایران در پایان ست پنجم ۶۵ امتیاز از حمله، ۹ امتیاز از دفاع، ۱۰ امتیاز از سرویس و ۲۹ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و بازیکنان ونزوئلا ۶۹ امتیاز از حمله، شش امتیاز از دفاع، یک امتیاز از سرویس و ۲۷ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران کسب کردند.

تیم ملی والیبال کشورمان مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ را با شش پیروزی و تنها یک شکست به اتمام رساند تا برگ زرینی دیگر در کارنامه بلندقامتان والیبال ایران به‌ثبت برسد.

 منبع: تابناک 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا