توصیه‌هایی ساده برای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

موبنا – عمر باتری گوشی هوشمند برای انسان ها در قرن بیست و یکم به یک عنصر ارزشمند مبدل شده است. چه از گوشی هوشمند خود برای تصویربرداری و ثبت لحظاتی خاطره انگیز استفاده کنید و چه برای انجام بازی یا بررسی نتایج مسابقات ورزشی، دستگاهی فاقد شارژ یک مشکل واقعی محسوب می شود. در …

موبنا عمر باتری گوشی هوشمند برای انسان ها در قرن بیست و یکم به یک عنصر ارزشمند مبدل شده است. چه از گوشی هوشمند خود برای تصویربرداری و ثبت لحظاتی خاطره انگیز استفاده کنید و چه برای انجام بازی یا بررسی نتایج مسابقات ورزشی، دستگاهی فاقد شارژ یک مشکل واقعی محسوب می شود. در شرایط اضطراری نیز یک گوشی هوشمند حتی می تواند یک نجات دهنده واقعی باشد. در ادامه چند توصیه ساده که می توانند به مراقبت هرچه بهتر از باتری گوشی هوشمند و افزایش عمر آن کمک کنند را ارائه می کنیم.

نمایشگر گوشی هوشمند و میزان روشنایی

توصیه‌هایی ساده برای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

تمامی پیکسل های رنگی درخشان نمایشگر گوشی هوشمند نیروی قابل توجهی از باتری را طلب می کنند و از این رو کاهش روشنایی نمایشگر می تواند به افزایش عمر باتری دستگاه کمک قابل توجهی نماید. گوشی های هوشمند امروزی دارای حالت روشنایی تطبیقی هستند که بر اساس شرایط نور محیط اطراف روشنایی نمایشگر را تنظیم می کند و می توانید این ویژگی را نیز غیرفعال کرده و میزان روشنایی نمایشگر را به صورت دستی تنظیم کنید.

همچنین، هرچه نمایشگر گوشی هوشمند کمتر روشن باشد از عمر باتری بیشتری نیز برخوردار خواهید شد. بر همین اساس می توانید مدت زمان روشن ماندن نمایشگر هنگامی که استفاده ای از آن نمی شود را کاهش دهید.

بلوتوث، وای فای، GPS

توصیه‌هایی ساده برای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

ردیابی موقعیت مکانی و روشن نگه داشتن دائمی اتصال بی سیم به راحتی می توانند شارژ باتری گوشی هوشمند را خالی کنند. در نتیجه، تنها زمانی که به وای فای، بلوتوث و یا سرویس تعیین موقعیت مکانی نیاز دارید آنها را فعال کنید. البته برای سرویس تعیین موقعیت مکانی می توانید آن را به طور کلی خاموش کرده و یا تنها دسترسی برخی اپلیکیشن ها به آن را تنظیم کنید.

یافتن باتری خورها

توصیه‌هایی ساده برای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

یافتن این که چه اپلیکیشن هایی بیشترین میزان نیروی باتری را مصرف می کنند، آسان است. با مراجعه به بخش باتری از قسمت تنظیمات در اندروید یا iOS می توانید فهرستی از اپلیکیشن ها و میزان مصرف باتری توسط آنها را مشاهده کنید. اگر اپلیکیشن هایی دارای مصرف باتری بسیار زیاد هستند آنها را حذف کرده و یا در صورت نیاز به آنها حداقل به گونه ای گزینه ها را در این اپلیکیشن ها ویرایش کنید تا نیروی کمتری از باتری مصرف کنند. به عنوان مثال، این اقدام می تواند از طریق کاهش مدت زمان همگام سازی یا رفرش در اپلیکیشن ایمیل یا متوقف کردن اپلیکیشن ها از اجرا یا بروزرسانی خودکار در پس زمینه صورت بگیرد.

کاهش صدا

توصیه‌هایی ساده برای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

هرچه صدای گوشی هوشمند شما بیشتر باشد نیروی بیشتری از باتری نیز مصرف می شود. قرار دادن تلفن همراه روی حالت سکوت می تواند به عمر بیشتر باتری بین هربار شارژ کمک کند و غیرفعال کردن لرزاننده نیز به ذخیره هرچه بیشتر نیرو کمک می کند. برای بهبود عمر باتری هنگام تماشای فایل های ویدئویی یا گوش دادن به موسیقی می توانید از اتصال یک هدفون استفاده کنید.

حالت هواپیما

توصیه‌هایی ساده برای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

فعال کردن حالت هواپیما در گوشی هوشمند تنها هنگامی که قصد سفر با هواپیما را دارید، مفید نیست و در مواقع دیگر نیز می تواند سرعت تخلیه شارژ باتری را کاهش دهد. البته در این حالت امکان استفاده از گوشی هوشمند برای برقراری ارتباط وجود ندارد. همچنین فعال کردن حالت هواپیما به سریع‌تر شارژ شدن باتری نیز کمک می کند.

حالت نیروی کم

توصیه‌هایی ساده برای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

در سیستم عامل هایی مانند اندروید و iOS حالت هایی برای صرفه جویی در مصرف نیروی باتری تعیین شده اند که استفاده از آنها به واسطه غیر فعال کردن برخی ویژگی های گوشی هوشمند به عمر بیشتر باتری دستگاه منجر می شود. با مراجعه به بخش باتری در قسمت تنظیمات این سیستم عامل ها می توانید به گزینه صرفه جویی باتری دسترسی داشته باشید.

مراقبت های عمومی از باتری

توصیه‌هایی ساده برای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

مراقبت صحیح از باتری گوشی هوشمند می تواند به افزایش عمر آن کمک کند. بر همین اساس همواره از شارژرهایی که همراه با دستگاه توسط شرکت سازنده ارائه می شوند برای شارژ باتری استفاده کنید. از تخلیه کامل شارژ باتری و یا اتصال آن به برق پس از شارژ کامل خودداری کنید. دما نیز نقشی کلیدی در عمر باتری طی بلندمدت ایفا می کند و بر همین اساس باید از گرمایش یا سرمایش بیش از اندازه آن جلوگیری کنید.

 منبع: عصرایران| نویسنده: محمد مهدی حیدرپور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا