نظر ترانه علی‏دوستی درباره لباسش در «کن»

موبنا – در این نشست که در فضایی صمیمانه برگزار شد، خبرنگاران درباره مسائل مختلفی چون تهیه‏ کننده خارج فیلم، روند رساندن به فیلم به جشنواره و … پرسش‏‌هایی را مطرح کردند، اما همان‏طور که می‌شد حدس زد، بخشی از صحبت‏‌ها هم مربوط به پوشش عوامل فیلم در روزهای برگزاری این فستیوال بود. خبرنگاری از …

موبنا – در این نشست که در فضایی صمیمانه برگزار شد، خبرنگاران درباره مسائل مختلفی چون تهیه‏ کننده خارج فیلم، روند رساندن به فیلم به جشنواره و … پرسش‏‌هایی را مطرح کردند، اما همان‏طور که می‌شد حدس زد، بخشی از صحبت‏‌ها هم مربوط به پوشش عوامل فیلم در روزهای برگزاری این فستیوال بود.

خبرنگاری از ترانه علی‏دوستی درباره معذوریت‏‌ها و مناسباتی که باید به عنوان یک بازیگر زن ایرانی رعایت می‏‌کرد پرسید. او از علی‏دوستی پرسید چقدر پیش از شروع فستیوال به نوع پوشش‏‌اش، به رفتار و واکنش‏‌هایش به عنوان زنی ایرانی فکر کرده بود و از چه نکاتی در این باره دل‏‌نگرانی داشت و آیا با توجه به حساسیت‏‌های قابل پیش‏‌بینی، استرسی به خود راه داده بود یا نه؟ که علی‏دوستی پاسخ داد: «چندان نگرانی نداشتم چون تجارب نسبی با جشنواره‏‌های بین‏‌المللی داشته‏‌ام. معمولا مشکلی ایجاد نمی‏‌شود چون آن‏ها هم پوشش ما را پذیرفته‏‌اند و برای آن احترام قائلند. همان‏طور که ما به فرهنگ‏‌های دیگران احترام می‏‌گذاریم».
شهاب حسینی هم در این برنامه گفت:« پنج بعدازظهر بود که فرهادی با اتاق من در هتل تماس گرفت و نوعی بازی را با من شروع کرد! او پرسید تو بلدی گره کروات ببندی؟ این در حالی بود که من می‏‌دانستم او می‏‌خواهد بیاید و ببیند من خواب نمانده باشم و آماده باشم. بنده خدا تا من بروم بالا برای گفتن جایزه استرس داشت». پس از این، فرهادی به انتخاب تصنیف شجریان و حسین علی‏زاده از سوی خودش اشاره کرد و به روایت حسینی از تماسی که گفته بود پرداخت که شهاب حسینی دوباره گفت: «تماس گرفتی که خواب نمانده باشم!» اما فرهادی ادامه داد که «نگران این بودم که آماده نباشد اما رفتم و دیدم که مرتب و آماده است».

مدتی است که مسأله پوشش و موازین مختلف حضور در جشنواره‏‌های رسمی بین‏‌المللی و از جمله رعایت مقررات این جشنواره‏‌ها از یک‏سو و درنظرگرفتن حساسیت‏‌های داخلی از سوی دیگر، برای رسانه‏‌ها و مردم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نشان به آن نشان که در جلسه‏‌ای که قرار است به فیلم «فروشنده» و موفقیت‏‌اش در «کن» پرداخته شود، بحث پوشش‏‌ها و همین موازین پیش می‌‏آید و بر خلاف گذشته‏‌ها که سینماگران سعی می‏‌کردند از واردشدن به این مسائل خودداری کنند، حالا خویشتن‌دارانه پاسخ می‏‌دهند و چه بسا از جانب خودشان هم مسأله، مسأله پراهمیتی است و دوست دارند که به آن پرداخته شود.

 منبع: مد آنلاين

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا