میزان مراودات تجاری ایران و ترکیه حدود ۱۰ میلیارد دلار است

موبنا – جونیت گولیت در نشست هیات تجاری استان ازمیر ترکیه با فعالان اقتصادی کرمانشاه که امروز (یازدهم خرداد) در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، از روابط دوستانه چند ساله ایران و ترکیه یاد کرد و گفت: در سال‌هایی که ایران درگیر تحریم‌ها بود، ترکیه در کنار این کشور قرار داشت. وی افزود: ایران می‌تواند …

موبنا – جونیت گولیت در نشست هیات تجاری استان ازمیر ترکیه با فعالان اقتصادی کرمانشاه که امروز (یازدهم خرداد) در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، از روابط دوستانه چند ساله ایران و ترکیه یاد کرد و گفت: در سال‌هایی که ایران درگیر تحریم‌ها بود، ترکیه در کنار این کشور قرار داشت.

وی افزود: ایران می‌تواند دروازه‌ای برای ورود ترکیه به بازار آسیا باشد و ترکیه نیز دروازه اروپا را برای ایران بازگشایی کند.

گولیت گفت: خصوصا در شرایطی که تحریم‌ها علیه ایران برداشته شده و پای بانک‌های ایرانی به دنیا باز شده، ایران و ترکیه می‌توانند روابط خود را آسان تر از گذشته ادامه دهند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ازمیر، از تاریخچه بیش از ۱۰ ساله تعامل ازمیر و کرمانشاه هم یاد کرد و افزود: در این مدت اگرچه به استان‌های دیگر کشور ایران سفر کردیم، اما این اولین بار است که به کرمانشاه می‌آییم.

گولیت با بیان اینکه کرمانشاه و ازمیر روابط تجاری خوبی با هم دارند، تصریح کرد: نمونه این روابط امضاء تفاهم نامه برادرخواندگی دو استان در سال ۲۰۰۳ بود.

وی ابراز امیدواری کرد با تداوم چنین سفرهایی، ارتباط دو استان کرمانشاه و ازمیر بیشتر شده و روابط تجاری نیز تنگاتنگ شود.

این فعال اقتصادی ترک با اشاره به بازدید خود از صنایع مهم کرمانشاه خصوصا صنایع پتروشیمی، از پتانسیل‌های فراوان کرمانشاه برای سرمایه‌گذاری یاد کرد و افزود: امیدواریم این سفر منجر به قراردادهای همکاری بین دو استان شود.

گولیت در پایان از قدمت ۱۳۰ ساله اتاق بازرگانی ازمیر یاد کرد و افزود: اکنون ۷۰ هزار نفر عضو این اتاق هستند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا