معرفی طراحی داخلی انقلابی امبرائر برای جت‌های مسافربری

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – اگر بخواهیم صادق باشیم برای بیشتر مسافران پرواز با هواپیما به معنای حضور در یک لوله فلزی تحت فشار با پنجره هایی کوچک است. حتی هواپیماهای تجاری بزرگ با برچسب قیمت هشت رقمی از نظر تامین نور خورشید طبیعی فقیر هستند. اما شرکت هواپیماسازی امبرائر با یک طراحی داخلی انقلابی …

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – اگر بخواهیم صادق باشیم برای بیشتر مسافران پرواز با هواپیما به معنای حضور در یک لوله فلزی تحت فشار با پنجره هایی کوچک است. حتی هواپیماهای تجاری بزرگ با برچسب قیمت هشت رقمی از نظر تامین نور خورشید طبیعی فقیر هستند. اما شرکت هواپیماسازی امبرائر با یک طراحی داخلی انقلابی قصد دارد بر این مساله غلبه کند.
2
در طراحی داخلی مفهومی جدید امبرائر که به نام «کیوتو ایرشیپ» شناخته می شود این شرکت جت تجاری مدل Lineage 1000 خود را با پنجره های عمودی بزرگ و پنجره های سقفی مجهز کرده است. این سبک طراحی داخلی برای مشتریان علاقمند به این هواپیمای ۵۵ میلیون دلاری هم اکنون قابل سفارش است.
پنجره های سقفی گزینه جدیدی در حمل و نقل هوایی خصوصی محسوب نمی شوند. در حال حاضر، هواپیماهای سسنا با طول عمر ۳۰ سال نیز وجود دارند که به پنجره های سقفی مجهز هستند اما این برای نخستین بار است که در یک جت بزرگ با کابین تحت فشار که در ارتفاع ۳۵ هزار پایی پرواز می کند چنین پنجره هایی به کار گرفته می شوند.
3
به گفته جی بیور، معاون رئیس بخش طراحی داخلی امبرائر، تیم طراحی این شرکت یک مشتری فرضی ژاپنی را تصور کرده اند که ممکن است قصد داشته باشد روی کف هواپیما به جای صندلی های سنتی بنشیند. در طراحی داخلی کیوتو ایرشیپ قسمت افقی لبه پنجره ها پایین آورده شده که به مشتری اجازه می دهد چنین کاری را انجام دهد.
اگرچه پنجره های عمودی بزرگ نور خورشید فراوان را وارد کابین هواپیما می کنند اما نسخه تولیدی این طراحی داخلی باید بر این چالش که هنگام پرواز در ارتفاع بالا خورشید می تواند داخل کابین را بسیار داغ نماید، غلبه کند.
شرکت امبرائر در انتظار نخستین مشتری خود است که تمایل دارد چیزی را تجربه کند که تا پیش از این در یک جت تجاری دیده نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا