طلای جهانی به پایین ۱۲۰۰ دلار سقوط کرد

موبنا – در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۱۱.۹۰ دلار یا ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۱۲۰۴.۸۰ دلار رسید. معاملات این بازار روز جمعه ۶.۶۰ دلار یا ۰.۵ درصد کاهش یافت و در ۱۲۱۳.۸۰ دلار بسته شد. طلا هفته گذشته بیش از ۳۹ دلار یا ۳.۱ درصد کاهش قیمت داشت …

موبنا – در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۱۱.۹۰ دلار یا ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۱۲۰۴.۸۰ دلار رسید. معاملات این بازار روز جمعه ۶.۶۰ دلار یا ۰.۵ درصد کاهش یافت و در ۱۲۱۳.۸۰ دلار بسته شد.

طلا هفته گذشته بیش از ۳۹ دلار یا ۳.۱ درصد کاهش قیمت داشت که چهارمین کاهش هفتگی متوالی و بزرگترین کاهش قیمت هفتگی در شش ماه گذشته بود.

دلار آمریکا که از سخنرانی روز جمعه رییس بانک مرکزی آمریکا تحت حمایت قرار گرفته است، روز دوشنبه برای نخستین بار از در یک ماه گذشته به بالای ۱۱۱ ین صعود کرد.

بر اساس گزارش رویترز، جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا روز جمعه در دانشگاه هاروارد اظهار کرد اگر رشد اقتصاد و بازار کار ادامه پیدا کند، افزایش نرخهای بهره در ماه‌های آینده مناسب خواهد بود. طلا از زمانی که دورنمای افزایش قریب الوقوع نرخهای بهره مطرح شده است، تحت فشار فروش قرار گرفته و کاهش چشمگیری پیدا کرده است. بالا رفتن نرخهای بهره به جذابیت سرمایه گذاری طلا لطمه خواهد زد و رقابت این فلز را که دارایی بدون بازده است با دارایی‌های رقیب مانند سهام و اوراق قرضه دشوار می‌کند.

در میان سایر فلزات ارزشمند، نقره و پلاتین به پایین‌ترین قیمت در هفت هفته اخیر سقوط کردند. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۵.۹۸ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۹۶۴ دلار معامله شد و هر اونس پالادیم حداکثر ۱.۳ درصد کاهش یافت و به ۵۲۹.۵۰ دلار نزول کرد.

 منبع:

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا