بازارهای آسیایی سبزپوش شدند

موبنا – شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه ۰.۲ درصد اُفت کرد و به ۱۲۸.۲۱ واحد رسید. شاخص نیک‌کی ۲۲۵ ژاپن ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۱۶۹۸۵.۲۰واحد رسید و شاخص شانگهای کامپوزیت در سرزمین اصلی چین ۰.۲ درصد رشد کرد و در ۲۸۲۵.۷۹ واحد قرار گرفت. هانگ سنگ هنگ کنگ ۰.۴ …

موبنا – شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه ۰.۲ درصد اُفت کرد و به ۱۲۸.۲۱ واحد رسید.

شاخص نیک‌کی ۲۲۵ ژاپن ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۱۶۹۸۵.۲۰واحد رسید و شاخص شانگهای کامپوزیت در سرزمین اصلی چین ۰.۲ درصد رشد کرد و در ۲۸۲۵.۷۹ واحد قرار گرفت. هانگ سنگ هنگ کنگ ۰.۴ درصد پیشروی کرد و در ۲۰۶۶۸.۵۷ واحد ایستاد. شاخصهای سهام در نیوزیلند، فیلیپین و اندونزی هم صعود کردند. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس ۲۰۰ استرالیا تغییر چندانی نداشت و در ۵۴۰۲.۸۰ واحد قرار گرفت و کسپی کره جنوبی هم ثابت بود و در ۱۹۶۷.۳۹ واحد قرار گرفت.

در وال استریت، شاخصهای سهام بزرگترین رشد هفتگی در سه ماه گذشته را شاهد بودند و سهام بانکها پس از سخنرانی یلن رشد چشمگیری پیدا کردند زیرا اگر نرخهای بهره افزایش پیدا کند، بانکها بزرگترین نفع را خواهند برد. شاخص داوجونز اینداستریال اوریج با ۰.۳ درصد رشد، در ۱۷۷۸۳.۲۲ و شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ با ۰.۴ درصد رشد، در ۲۰۹۹.۰۶ واحد بسته شد. نزدک کامپوزیت ۰.۶ درصد صعود کرد و در ۴۹۳۳.۵۰ واحد ایستاد.

بازارهای سهام آسیا و در راس آنها ژاپن با ضعیف شدن ارزش ین و اعتماد فزاینده نسبت به بهبود اقتصاد آمریکا و افزایش قریب الوقوع نرخهای بهره این کشور صعود کردند. جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا روز جمعه در یک سخنرانی در دانشگاه هاروارد گفت: بهبود اقتصاد کشور افزایش نرخهای بهره در ماه‌های آینده را امکان پذیر می‌کند با این همه وی رویکرد تدریجی و محتاطانه بانک مرکزی را مورد تاکید قرار داد. این اظهارات صعود ارزش دلار در برابر ین را بدنبال داشت.

وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد اقتصاد این کشور اندکی بیش از برآورد اولیه رشد کرده و نرخ رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را از ۰.۵ به ۰.۸ درصد بازبینی کرد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، در ماه‌های اخیر که انتظار سرمایه گذاران برای افزایش نرخهای بهره آمریکا بالا رفته بود، بازارهای سهام دچار اُفت شده بودند اما هفته گذشته گویا روند مذکور تغییر کرد.

به گفته تحلیلگران، اظهارات اخیر یلن حداقل یک دور افزایش نرخهای بهره در سال جاری را تایید کرد و معامله گران مطمئن هستند که بازارهای سهام به اندازه کافی قوی هستند تا تحکیم سیاست پولی آمریکا را تحمل کنند اما موضوعی که برای بازارها اهمیت پیدا کرده، زمان دور بعدی افزایش نرخهای بهره است.

سرمایه‌گذاران در هفته جاری گزارش‌های اقتصادی کلیدی را دنبال می‌کنند که شامل شاخص تولید چین در ماه مه که روز چهارشنبه منتشر می‌شود و تولید ناخالص داخلی هند، استرالیا و کره جنوبی در سه ماهه اول که روزهای سه شنبه و چهارشنبه اعلام می‌شوند هستند.

بهای معاملات نفت خام آمریکا در معاملات الکترونیکی بازار بورس کالای نیویورک با سه سنت افزایش، به ۴۹.۳۶ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام روز جمعه با ۱۵ سنت کاهش، در ۴۹.۳۳ دلار بسته شد. نفت برنت که قیمت پایه معاملات بین المللی است در بازار لندن پنج سنت کاهش یافت و در ۴۹.۹۰ دلار ایستاد. برنت روز جمعه با ۲۲ سنت کاهش، در ۴۹.۹۵ دلار بسته شد.

دلار از ۱۱۰.۲۳ ین در معاملات جمعه به ۱۱۰.۹۶ ین صعود کرد، در حالیکه یورو از ۱.۱۱۱۶ به ۱.۱۱۰۲ دلار کاهش یافت.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا