ولایتی: فتنه‌گر اصلی سعودی‌ها هستند

موبنا – علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با جمعی از نمایندگان اهل تسنن و سوفی‌های هندی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر تحلیلش از نتیجه عملیات فلوجه گفت: باتوجه به جایگاه استراتژیک فلوجه، اقدام بسیار مهم و ارزشمندی در حال شکل گیری است. او ادامه داد: تمامی مقدمات از …

موبنا – علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با جمعی از نمایندگان اهل تسنن و سوفی‌های هندی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر تحلیلش از نتیجه عملیات فلوجه گفت: باتوجه به جایگاه استراتژیک فلوجه، اقدام بسیار مهم و ارزشمندی در حال شکل گیری است.

او ادامه داد: تمامی مقدمات از پیروزی دولت و ملت عراق بر تروریست‌ها حکایت دارد و امیدواریم آن‌ها هرچه زودتر از قید تروریست‌ها آزاد شوند.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر این که نظر شما درباره ادعای شورای روابط بین‌الملل خلیج فارس که ایران را متهم به سیاسی کردن حج می‌داند، چیست؟ گفت: حج عمل عبادی سیاسی است اما عربستان سعودی وظایفی دارد که به آن‌ها عمل نمی‌کند. از جمله این وظایف حفاظت از حرمین شریفین، حجاج و میهمانان بیت‌الله الحرام است. در سال گذشته نیز نشان داده‌اند که کفایت لازم را برای حفظ امنیت حجاج ندارند.

وی ادامه داد: عربستان سعودی باید طوری عمل کند که حجاج اعمال عبادی خود را انجام دهند. هم‌چنین باید تسهیلات لازم و احترامات مناسب را برای آن‌ها فراهم کند. جمهوری اسلامی ایران تنها در صورتی که امنیت و احترام حجاج حفظ شود راضی می‌شود حجاج ایرانی به حج بروند. بدون تردید مسوولان کشورمان اهتمام لازم در این زمینه را دارند.

ولایتی با اظهار امیدواری از این که سعودی‌ها از رفتار گذشته خود دست بردارند، خاطرنشان کرد: آن‌ها باید رفتاری در شأن حجاج داشته باشند و دیگر اجازه ندهند وقایع گذشته تکرار شود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع هم‌چنین در رابطه با انتخاب مجدد لاریجانی به عنوان رییس مجلس خاطرنشان کرد: این انتخاب نشان از دموکراسی واقعی در کشور است چراکه مردم در انتخابات گذشته به طور چشمگیری حضور یافتند و نمایندگان مجلس هم با اکثریت قاطع به دکتر لاریجانی رای دادند.

او ادامه داد: لاریجانی در دو دوره گذشته نشان داد که کفایت لازم را برای ریاست قوه مقننه دارد و ما امیدواریم در این دوره نیز توفیق یابد چراکه قوه مقننه بسیار اهمیت دارد.

ولایتی هم‌چنین در رابطه با اظهارات وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر این که ایران در حال برپا کردن فتنه مذهبی در عراق است، گفت: در حال حاضر سعودی‌ها با حمایت از تکفیری‌ها در عراق فتنه برپا کردند و فتنه‌گر اصلی آن‌ها هستند و عراق و منطقه را ناامن کرده‌اند و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در ادامه صحبت‌های خود در جمع خبرنگاران در رابطه با اقدامات هیات نظارت بر برجام در مجلس نیز توضیح داد: این کار هم‌چنان ادامه دارد و به امید خدا نظارت لازم انجام خواهد شد. مهم این است که ایران به تعهدات خود عمل کرده است ولی طرف مقابل به وعده‌های خود عمل نکرده است.

وی در رابطه با اظهارات اخیر هاموند، وزیر خارجه انگلیس در قبال آزمایش موشکی ایران نیز تاکید کرد: ما برای حفظ امنیت مردم و مرزهای خود هر اقدامی را که لازم باشد انجام می‌دهیم و برای کارهای دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیریم. وزیر خارجه انگلیس برای اظهارنظر در زمینه دفاعی ایران هیچ شأنی ندارد و اظهاراتش ارزشی نخواهد داشت.

ولایتی ادامه داد: اقدامات ما در چارچوب قوانین بین‌المللی است و انگلیسی‌ها هم‌چنان مانند گذشته به دنبال توسعه امپراتوری خود هستند ولی ما برای این اظهارات ارزشی قائل نیستیم.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا