استادیوم آزادی، پروژه‌ای که ۱۷ ماهه تمام شد+عکس

موبنا – استادیوم آزادی از استارت اولیه پروژه با تکنولوژی ۴۵ سال قبل در ۱۷ ماه آماده شد، عکس‌های استارت اولیه پروژه در سال ۴۷ و پایان آن در سال ۴۹ نشان از این واقعیت دارد. استادیوم آزادی در زمینی ساخته شد که در عکس اول ملاحظه می‌کنید، در عکس دوم مراحل بتون ریزی سالن …

موبنا
استادیوم آزادی از استارت اولیه پروژه با تکنولوژی ۴۵ سال قبل در ۱۷ ماه آماده شد، عکس‌های استارت اولیه پروژه در سال ۴۷ و پایان آن در سال ۴۹ نشان از این واقعیت دارد.

استادیوم آزادی، پروژه‌ای که 17 ماهه تمام شد+عکس

استادیوم آزادی در زمینی ساخته شد که در عکس اول ملاحظه می‌کنید، در عکس دوم مراحل بتون ریزی سالن ۱۲ هزار نفری را می‌بینیم و در عکس سوم پایان پروژه در اسفند ۱۳۴۹ دیده می‌شود.

استادیوم آزادی، پروژه‌ای که 17 ماهه تمام شد+عکس

در سال ۸۱ برای تعویض خاک چمن زمین ورزشگاه و تعبیه چمن تازه آن استادیوم حدود ۱۳ ماه تعطیل شد و بازی پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه تختی انجام شد و دربی این سال در استادیوم تبریز برگزار شد، مدت زمان مورد اشاره تنها ۴ ماه کمتر از کل پروژه بود.

استادیوم آزادی، پروژه‌ای که 17 ماهه تمام شد+عکس

باز هم جالب است بدانید که امجدیه هم در سال‌های دهه ۱۰ یعنی ۷۵ سال قبل در ۲ سال ساخته شد، البته این ورزشگاه در ابتدا سقف داشت اما بعدها سقف این ورزشگاه برداشته شد و تغییراتی در فرم آن ایجاد شد و ظرفیت آن افزایش پیدا کرد.

نوشته های مشابه
 منبع:  ورزش ۳

دکمه بازگشت به بالا