۳۵درصد جرایم فضای مجازی از تلگرام است

موبنا، لیلا محمدنظامی – سردار کمال هادیان فر گفت: گفته می شود ۲۳ میلیون نفر در تلگرام حضور دارند اما ۱۵ میلیون حضور فعال دارند. وی درباره برخورد با عنکبوت یک و دو نیز گفت: به طور طبیعی در رصدهای روزانه هر موضوعی که با قانون مغایرت داشته باشد رصد و به پلیس های مربوطه …

موبنا، لیلا محمدنظامی – سردار کمال هادیان فر گفت: گفته می شود ۲۳ میلیون نفر در تلگرام حضور دارند اما ۱۵ میلیون حضور فعال دارند.
وی درباره برخورد با عنکبوت یک و دو نیز گفت: به طور طبیعی در رصدهای روزانه هر موضوعی که با قانون مغایرت داشته باشد رصد و به پلیس های مربوطه ارجاع می دهیم به همین منظور این مورد نیز به پلیس امنیت اخلاقی ارجاع شده و پلیس نیز بر اساس وظیفه ذاتی خود باید با آن برخورد کند.
وی گفت: اطلاعات آنها اعم از شماره حساب و شماره تلفن در فضای مجازی وجود دارد و رصد آنها کار دشواری نیست.
وی از دیگر اقدامات پلیس فتا برخورد با شبکه های خرید و فروش مواد مخدر عنوان کرد و گفت: برخورد با توریع کنندگان و تولیدکنندگان و افرادی که در ابن راستا آموزش می دهند در دستور کار پلیس فتا قرار دارد و با ابن افراد در فضای مجازی شناسایی می شوند و به پلیس مبارزه با مواد مخدر معرفی می شوند.
هادیان فر گفت: در بخش مبارزه با فاچاقچیان شاهد کاهش ۶۲ و نیم درصدی مبارزه نسبت سال گذشته بوده ایم.
وی افزود: روزانه ۱۰۰ هزار سایت در دنیا راه اندازی می شود و هفته ای ۸۰ هزار سایت با نگاه مجرمانه در دنیا شگل می گیرد براین اساس پلیس فتا باید سایت های مختلف را برای پیشگیری از اقدامات مجرمانه رصد کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا