تشدید حملات سعودی به مناطق مختلف یمن

موبنا – به گزارش المیادین، جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی حملات خود را به مناطق مختلف یمن شدت بخشیدند. بر اساس این گزارش، جنگنده های سعودی ۵۰ بار پادگان العمالقه در بخش حرف سقیان در استان عمران واقع در شمال این کشور را بمباران کردند. همزمان با این تحول، درگیری ها بین مزدوران عبدربه منصور …

موبنا – به گزارش المیادین، جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی حملات خود را به مناطق مختلف یمن شدت بخشیدند.

بر اساس این گزارش، جنگنده های سعودی ۵۰ بار پادگان العمالقه در بخش حرف سقیان در استان عمران واقع در شمال این کشور را بمباران کردند.

همزمان با این تحول، درگیری ها بین مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن از یک سو و ارتش و کمیته های مردمی یمن از سوی دیگر ادامه یافت.

جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی شمال بخش مکیراس در جنوب استان البیضا را نیز بمباران کردند.

این در حالی است که درگیری های شدیدی بین مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن و نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در منطقه قیفه در بخش رداع در مرکز استان البیضا در مرکز یمن به وقوع پیوست.

درگیری هایی نیز در دو منطقه ثعبات و الجحمیلیه در شرق تعز گزارش شد که این درگیری ها به منطقه الضباب در ورودی جنوی این شهر نیز کشیده شد.

از سوی دیگر مزدوران هادی شهر ساحلی ذباب در غرب این استان را به شدت بمباران کردند.

مزدوران رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن همچنین مناطق المشجع و هیلان و وادی ربیعه در بخش صراوح در غرب شهر مأرب در شمال شرق این کشور را هدف حملات توپخانه ای و موشکی شدید خود قرار دارند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا زخمی و ده‌ها هزار نفر نیز آواره شده‌اند و ۸۰ درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

 منبع: تسنیم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا