استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای جلوگیری از تقلب در امتحان

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – فناوری های پیشرفته مانند سامانه های تشخیص چهره و تایید اثرانگشت برای نخستین بار به صورت گسترده در آزمون ورودی کالج ملی چین به کار گرفته خواهند شد. تقلب های بسیاری طی این آزمون مهم که سرنوشت بسیاری از دانش آموزان را رقم می زند در سراسر کشور چین رخ …

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – فناوری های پیشرفته مانند سامانه های تشخیص چهره و تایید اثرانگشت برای نخستین بار به صورت گسترده در آزمون ورودی کالج ملی چین به کار گرفته خواهند شد. تقلب های بسیاری طی این آزمون مهم که سرنوشت بسیاری از دانش آموزان را رقم می زند در سراسر کشور چین رخ می دهند. چین به تازگی تقلب در امتحانات را به عنوان یک عمل مجرمانه در حقوق جزایی خود وارد کرده است.
برای حصول اطمینان از این که تقلبی طی امتحان سال جاری میلادی رخ نمی دهد، مقامات چینی استفاده از فناوری های پیشرفته را برنامه ریزی کرده اند. جدا از سامانه های تشخیص چهره و تایید اثر انگشت، دستگاه های فلزیاب و سامانه های نظارت الکترونیکی نیز بکار گرفته خواهند شد.
ورود ساعت به اتاق های برگزاری امتحان در برخی استان ها مانند فوجیان، آنهویی و هوبئی ممنوع اعلام شده است و در عوض دانش آموزان می توانند از ساعت های بی صدا که در هر اتاق امتحان قرار داده خواهد شد برای آگاهی از زمان استفاده کنند.
مقامات آموزشی چین از فناوری های پیشرفته برای تامین امنیت برگه های آزمون ورودی کالج ملی نیز استفاده خواهند کرد. مکان هایی که این برگه ها نگهداری می شوند حداقل دارای دو دوربین امنیتی خواهد بود تا نظارت کامل بر آنها صورت بگیرد.
خودروهایی که برگه های آزمون را جابجا می کنند نیز دارای سیستم های ویدئویی نظارتی به همراه GPS، GPRS، و دستگاه های RFID خواهند بود تا از موقعیت مکانی خودرو اطلاع حاصل شده و طی جابجایی بر آن نظارت وجود داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا