گوگل در پرونده قضایی اوراکل بالاخره پیروز شد

موبنا – به گزارش وبسایت Zdnet، پنج‌شنبه گذشته حکم مربوط به دومین دور از پرونده قضایی اوراکل علیه گوگل اعلام شد و این بار قاضی اظهار داشت گوگل هیچ تخلفی انجام نداده است. «یوری سارید» مدیر فناوری مرکز MuleSoft که به ساخت رابط‌های کاربری برنامه‌نویسی کمک می‌کند در این خصوص گفت: «در این زمینه نگرانی‌های …

موبنا – به گزارش وبسایت Zdnet، پنج‌شنبه گذشته حکم مربوط به دومین دور از پرونده قضایی اوراکل علیه گوگل اعلام شد و این بار قاضی اظهار داشت گوگل هیچ تخلفی انجام نداده است.

«یوری سارید» مدیر فناوری مرکز MuleSoft که به ساخت رابط‌های کاربری برنامه‌نویسی کمک می‌کند در این خصوص گفت: «در این زمینه نگرانی‌های فراوانی مطرح شد، ولی بازار جهانی و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار منتظر آن بودند تا تصمیمات جدیدی در این مورد گرفته شود».

او توضیح داد: «اگر با دقت بیشتر به این قضیه نگاه کنید متوجه خواهید شد که این مشکل بین جاوا و اندروید است. ولی اگر این پرونده در قالب استفاده از رابط‌های کاربری برنامه‌نویسی (API) بررسی شود متوجه خواهید شد که تاثیرات قابل ملاحظه‌ای را روی اقتصاد جهانی برجا می‌گذارد. قانونی که امروز وضع شد اعلام می‌دارد که استفاده از این رابط‌های برنامه‌نویسی بلامانع است و می‌توان در سیتم‌های نرم‌افزارهای مختلف از آن استفاده کرد. بر این اساس من فکر می‌کنم این یک پیروزی محسوب می‌شود و ما از این اتفاق بسیار خرسندیم».

اوراکل نخستین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی گوگل را محکوم کرد و در پرونده قضایی خود توضیح داد که شرکت گوگل ۳۷ بسته رابط کاربری نرم‌افزاری جاوا را مورد استفاده قرار داده و هیچ هزینه‌ای برای مجوزهای مربوطه پرداخت نکرده است. این رابط‌های کاربری نرم‌افزاری برای توسعه سیستم عامل اندروید مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

 منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا