تک‌تیرانداز آمریکایی به دروغ‌گویی متهم شد

موبنا -کریس کایل تک‌تیرانداز ارتش آمریکا همان فردی است که با اقتباس از داستان زندگی او فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» به کارگردانی کلینت ایستوود ساخته شد. بردلی کوپر در این فیلم نقش کریس کایل را بازی می‌کرد. کایل در کتابی که درباره زندگی خود نوشته است، ادعا کرده بود که برای شجاعت در میدان نبرد دو …

موبنا -کریس کایل تک‌تیرانداز ارتش آمریکا همان فردی است که با اقتباس از داستان زندگی او فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» به کارگردانی کلینت ایستوود ساخته شد. بردلی کوپر در این فیلم نقش کریس کایل را بازی می‌کرد.

کایل در کتابی که درباره زندگی خود نوشته است، ادعا کرده بود که برای شجاعت در میدان نبرد دو ستاره نقره‌ای و پنج ستاره برنزی شجاعت گرفته است. وب‌سایت اینترسپت اعلام کرد که براساس اطلاعات ثبت شده در پایگاه داده‌ ارتش آمریکا کایل در حقیقت یک ستاره نقره و سه ستاره برنز شجاعت دارد و در این باره در کتابش اغراق کرده است.

فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» با فروشی بیش از ۵۱۷ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم جنگی تاریخ سینما لقب گرفت، رکوردی که تا پیش از آن در اختیار «نجات سرباز رایان» بود. این فیلم علاوه بر این پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۴ در سینماهای آمریکا بود.

کایل سال ۲۰۱۳ به دست یک عضو پیشین ارتش آمریکا در تگزاس کشته شد. قاتل کایل فوریه سال ۲۰۱۵ در دادگاه به حبس ابد محکوم شد.

البته این نخستین باری نیست که کایل به وارونه نشان دادن حقیقت متهم می‌شود. سال ۲۰۱۴ جسی ونتورا سیاستمدار، کشتی‌گیر و مجری آمریکایی برای مخدوش شدن شهرتش به دلیل دروغ‌های کایل به دادگاه شکایت کرد. کایل ادعا کرده بود که ونتورا را به دلیل توهین به یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا زده است. کایل در نهایت در آن دادگاه محکوم شد. ونتورا گفت که هیچ‌گاه کایل را ملاقات نکرده است.

تارا کایل بیوه کریس کایل هنوز اظهارنظری درباره این ادعای تازه نکرده است.

 منبع: خبرآنلاین

دکمه بازگشت به بالا