معجزه: ۵ گیاه مخصوص اتاق خواب

موبنا – ۵ گیاه مخصوص اتاق خواب اختصاصی «تابناک باتو»، بر اساس نتایج به دست آمده از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، کم خوابی و بی خوابی، مشکل عمومی و همه گیری در میان مردم جهان است. کم خوابی تأثیر مستقیمی بر سلامت جسمی و روحی افراد دارد. افرادی که مشکل بی خوابی …

موبنا – ۵ گیاه مخصوص اتاق خواب اختصاصی «تابناک باتو»، بر اساس نتایج به دست آمده از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، کم خوابی و بی خوابی، مشکل عمومی و همه گیری در میان مردم جهان است. کم خوابی تأثیر مستقیمی بر سلامت جسمی و روحی افراد دارد. افرادی که مشکل بی خوابی دارند، معمولا در طول روز از سردردهای مکرّر رنج می برند.
اما گویا باید برای حل مشکل بی خوابی، بار دیگر باید به دامن پر مهر طبیعت پناه ببریم. در اینجا نام پنج گیاه را برای شما آورده ایم که به بهبود خواب شما کمک می کند.

فواید قرار دادن گیاهان در اتاق خواب

بهبود بویایی
بهبود کیفیت هوای اتاق
کاهش اضطراب
کاهش استرس و فشار روانی
تسکین دردها
افزایش فعالیت مغز
کمک به بهتر شدن خلق و خو و سرحال آوردن افراد
پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری های دیگر
خواب بهتر

۱) آلوئه ورا
گیاه آلوئه ورا نمادی از ابدیّت است. یکی از بهترین گیاهانی که می توانید در خانه از آن استفاده کنید. نگهداری و حفاظت از آن بسیار آسان است. بر پایه نتایج یک تحقیق، گیاه آلوئه ورا، شب ها میزان زیادی اکسیژن آزاد می کند و این امر به بهبود کیفیت خواب شما کمک خواهد کرد. شما یک منبع اکسیژن در اتاق خود خواهید داشت.

۲) اسطوخودوس
گیاه اسطوخودوس از استرس و اضطراب و گریه کردن بچه ها جلوگیری می کند.

۳) یاسمن
گیاه یاسمن بسیار خوشبوست. توصیه می شود یک گیاه یاسمن را در کنار تخت خود قرار دهید. این گیاه بوی خوشی دارد و به شما آرامش می دهد.

۴) پیچک
بر پایه تحقیقات یک مرکز پژوهشی، گیاه پیچک باعث تصفیه هوای اتاق و باعث جذب فرمالدئیدهای موجود در هوا می شود. حفظ و نگهداری این گیاه آسان است و نور و دمای متعادل می خواهد.

۵) گل مار (گیاهی از تیره کاکتوس ها)
این گیاه تزئینی زیبا شب ها از خود اکسیژن متصاعد می کند و نگهداری آن در اتاق خواب برای افرادی که افت تنفس و سردرد دارند توصیه می شود.

 منبع: تابناک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا