این بیماری خاموش را جدی بگیرید

موبنا – دکتر عکاشه متخصص ارتوپد درباره این بیماری و شیوع آن در بین افراد به خصوص ایرانیان گفت: افراد مبتلا به آرتروز به تدریج قدرت حرکتی خود را از دست می‌دهند. وی افزود: بخشی از غضروف‌ها در این افراد به استخوان تبدیل و محدودیت حرکت همراه با درد را در پی دارد. وی افزود: …

موبنا – دکتر عکاشه متخصص ارتوپد درباره این بیماری و شیوع آن در بین افراد به خصوص ایرانیان گفت: افراد مبتلا به آرتروز به تدریج قدرت حرکتی خود را از دست می‌دهند. وی افزود: بخشی از غضروف‌ها در این افراد به استخوان تبدیل و محدودیت حرکت همراه با درد را در پی دارد.
وی افزود: راه رفتن یکی از روش‌هایی است که می‌تواند ابتلا به این عارضه را به تاخیر انداخته و از پیشرفت آن جلوگیری کند. عکاشه با بیان اینکه آرتروز در زنان شایع‌تر از مردان است، تصریح کرد: عدم تحرک، زایمان‌های متعدد و چاقی از عواملی است که خطر ابتلا به آرتروز را در زنان افزایش می دهد.وی تاکید کرد: بهترین ورزش برای تمامی مفاصل شنا بوده که فشار را از روی لگن و زانو برداشته و موجب رفاه آن می‌شود.
این متخصص ارتوپد اظهار داشت: باید سعی کنیم که فشار حاصل از سنگینی یا نشستن‌های طولانی را از روی زانو برداشته و با پایین آوردن وزن از پیشرفت بیماری جلوگیری کنیم. وی افزود: استتومی (برش استخوان و جدا کردن و خارج کردن قسمتی از استخوان) و تعویض مفاصل که در این جراحی پزشک مفصل آسیب دیده را خارج کرده و با پروتزهای پلاستیکی و آهنی جایگزین می‌کند از جمله روش های درمانی این بیماری است.وی گفت: بیشترین مفصلی که درگیر این بیماری می‌شود مفصل زانو است که متحرک بوده و فشار سایر اندام‌ها بر روی آن است.

 منبع: باشگاه خبرنگاران

دکمه بازگشت به بالا