هوش مصنوعی رایانه‌ها را نقاش و نوازنده می‌کند

موبنا – به گزارش تک تایمز، در قالب این طرح که شش محقق گوگل در گروه Google Brain بر روی آن کار می کنند پلاتفورم هوش مصنوعی خاص این شرکت موسوم به TensorFlow برای خلق الگوریتم هایی به کار می‌رود که به تولید و پخش موسیقی های گوش نواز منجر می شود. داگلاس اک یکی …

موبنا – به گزارش تک تایمز، در قالب این طرح که شش محقق گوگل در گروه Google Brain بر روی آن کار می کنند پلاتفورم هوش مصنوعی خاص این شرکت موسوم به TensorFlow برای خلق الگوریتم هایی به کار می‌رود که به تولید و پخش موسیقی های گوش نواز منجر می شود.

داگلاس اک یکی از محققان Google Brain می‌گوید قرار است از این روش برای تولید موسیقی و سپس ویدئو استفاده شود. اما در آینده رایانه‌های دارای هوش مصنوعی خواهند توانست هنرهای بصری خلق کرده و به عنوان مثال نقاشی بکشند.

خلق آثار هنری بصری توسط رایانه ها مستلزم بهره مندی آنها از هوش مصنوعی بسیار پیشرفته است و لذا هنوز زمانی برای نهایی شدن این طرح اعلام نشده است. اما رونمایی از برخی امکانات عمومی این طرح در تاریه اول ژوئن صورت خواهد گرفت.

اولین ابزار به نمایش درآمده برنامه ای برای انتقال فایل های موسیقی MIDI به TensorFlow است که به آن کمک می کند این فایل ها را درک کند. در ادامه TensorFlow با گوش کردن به نت های موسیقی قادر به نواختن ملودی های مختلف خواهد بود.

قرار است app این طرح نیز عرضه شود تا کاربران علاقمند قادر به مشاهده دستاوردهای موسیقایی و بصری هوش مصنوعی باشند.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا