با این مواد غذایی لاغر شوید!

موبنا – یکی از مهم‌ترین دلایل چاقی و اضافه وزن پرخوری است؛ گاهی به علت فشار روحی، استرس و افسردگی افراد به پرخوری روی می‌آورند و بدون آنکه بدانند کالری‌های بسیار زیادی را وارد بدن خود می‌کنند. به همین دلیل یکی از ترفندهای موثر در لاغری کنترل اشتها و پیشگیری از پرخوری است. می‌توان با …

موبنا – یکی از مهم‌ترین دلایل چاقی و اضافه وزن پرخوری است؛ گاهی به علت فشار روحی، استرس و افسردگی افراد به پرخوری روی می‌آورند و بدون آنکه بدانند کالری‌های بسیار زیادی را وارد بدن خود می‌کنند. به همین دلیل یکی از ترفندهای موثر در لاغری کنترل اشتها و پیشگیری از پرخوری است.

می‌توان با کمک مواد غذایی کم کالری و کاهش‌دهنده اشتها میل به پرخوری را مهار کرد از این طریق می‌توان پس از گذشت مدت زمان کوتاه به وزن و اندامی متناسب رسید. این مواد غذایی عبارتند از:

تخم مرغ:

اگر برای صبحانه دو عدد تخم مرغ ترجیحا پخته مصرف کنید تا زمان مصرف ناهار احساس سیری خواهید کرد. تخم مرغ سرشار از پروتئین است و می‌تواند تا ساعت‌ها از پرخوری جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

سیب:

سیب سرشار از فیبر و آب است که شما را تا چند ساعت سیر نگه داشته و سبب می‌شود بین وعده‌های اصلی پرخوری نکنید. علاوه بر این، سیب حاوی پکتین بوده و از میل شدید به غذا خوردن پیشگیری می‌کند.

ماهی:

فرآورده‌های دریایی به خصوص ماهی سالمون یکی از سالم‌ترین غذاها برای کاهش میل شدید به پرخوری هستند. علاوه بر این، مصرف ماهی ۷۵ درصد کالری کمتری وارد بدن می‌کند.

حبوبات:

دانه‌های خوراکی همچون لوبیا، عدس، ماش و نخود از جمله حبوباتی هستند که سبب افزایش احساس سیری می‌شوند. غذاهای حاوی این مواد سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی هستند که متابولیسم بدن را افزایش داده و سریع سیرتان می کند.

بذر کتان:

بذر کتان سرشار از امگا ۳ و فیبر است که یک قاشق از آن می‌تواند به راحتی متابولیسم شما را افزایش داده و از پرخوری جلوگیری کند.

آواکادو:

آواکادو ترکیب مناسبی از چربی های مفید، ویتامین‌ها و املاح معدنی لازم است و با خوردن مقدار کمی از آن کمتر احساس گرسنگی و پرخوری به شما دست می‌دهد.

خشکبار:

خشکبار سرشار از پروتئین، چربی‌های مفید و فیبر هستند به همین دلیل با افزایش انرژی، مدت زمان طولانی تری شما را سیر نگه می‌دارند.

 منبع:وب‌سایت دکتر سلام 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا