تشعشعات آنتن های BTS درکشور پایین تراز حد استاندارد است

موبنا – علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد فعالیتهای صورت گرفته رگولاتوری در حوزه مهار تشعشعات و پارازیتهای مخابراتی، از کاهش شکایات مردمی نسبت به تشعشعات مخابراتی و برنامه های مدنظر برای به حداقل رساندن آن خبر داد و گفت: تشعشعات آنتن های BTS درکشور، پایین تراز حد استاندارد …

موبنا – علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد فعالیتهای صورت گرفته رگولاتوری در حوزه مهار تشعشعات و پارازیتهای مخابراتی، از کاهش شکایات مردمی نسبت به تشعشعات مخابراتی و برنامه های مدنظر برای به حداقل رساندن آن خبر داد و گفت: تشعشعات آنتن های BTS درکشور، پایین تراز حد استاندارد است.
وی در مورد گزارش عملکرد بررسی تشعشعات در سال ۹۴ گفت: با توجه به نتایج اندازه گیری های انجام شده و اعلام نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران در سال جاری، هیچ موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن های فعال مخابراتی در سطح کشور گزارش نشده و نتایج تمامی اندازه گیری ها پایین تر از حد مجاز بوده اند.
وی ادامه داد: با وجود نتایج اندازه گیری ها و کمتر از حد مجاز بودن تشعشعات آنتن ها، در ۶۱ مورد بررسی سایت BTS، نتایج به دست آمده نسبت به نتایج اندازه گیری دیگر سایت ها بالاتر بود که با هماهنگی اپراتورهای مربوطه موضوع جهت بهینه کردن شرایط دکل مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت. با توجه به لزوم یکسان بودن تشعشعات همه آنتن ها، اقدامات لازم برای این ۶۱ مورد دکل صورت گرفته و به شکل مقتضی بهینه سازی لازم و رسیدن به میزان سایر موارد صورت گرفت.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه آمار شکایات دریافتی این معاونت در حوزه تشعشعات از ابتدای سال تاکنون ۲۴۷ مورد بوده است گفت: این آمارها نتیجه راه اندازی سامانه ثبت شکایات مردمی ۱۹۵ در مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات برای طرح شکایات و درخواستهای مشترکان و کاربران در زمینه های مختلف خدمات ارتباطی و مخابراتی است.
وی افزود: مقایسه میزان شکایت سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ نشان می دهد که تعداد شکایات مردمی برغم افزایش کاربران، مشترکان و همچنین میزان خدمات قابل ارائه به آنها، کاهش یافته است که دسترسی آسان مردم به منظور طرح شکایات، اطلاع رسانی مناسب از طریق رسانه های جمعی، پاسخگویی به موقع و صادقانه به متقاضیان و به دنبال آن افزایش اعتماد عمومی به نتایج ارائه شده است.
عمیدیان با بیان کاهش ۳۷ درصدی شکایات مردمی در حوزه تشعشعات خاطرنشان کرد:‌ مطابق آمار ثبت شده، شکایت از شرکتهای خدمات ارتباطی و اپراتورها و سایر شکایات حوزه تشعشعات بررسی و به همه آنها پاسخگویی لازم ارائه شد.
معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: به منظور نظارت هر چه بهتر بر تشعشعات آنتن ها و فرهنگ سازی در این خصوص، علاوه بر مواردی از قبیل شناسنامه دار کردن دکل ها، خرید، نصب، راه اندازی و پشتیبانی شبکه های میدان امواج الکترومغناطیسی و اندازه‌گیری ماهانه و مداوم میزان تشعشعات تا حد مجاز آن در ۱۰ نقطه از کلان شهرهای کشور در دستور کار رگولاتوری قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا