برندگان جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶

موبنا – سرانجام شصت‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن نیز پس از ۱۲ روز پر فراز و نشیب به پایان راه خود رسید. شهاب حسینی به عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن برگزیده شد. بازی درخشان حسینی در فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی این جایزه را برای او به ارمغان آورد. شب رویایی فیلم …

موبنا – سرانجام شصت‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن نیز پس از ۱۲ روز پر فراز و نشیب به پایان راه خود رسید.

شهاب حسینی به عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن برگزیده شد. بازی درخشان حسینی در فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی این جایزه را برای او به ارمغان آورد.

شب رویایی فیلم «فروشنده» با اهدای جایزه بهترین فیلمنامه به این اثر ادامه پیدا کرد. اصغر فرهادی نویسنده و کارگردان این فیلم است.

الیویه آسایاس و کریستین مونجیو نخل طلای بهترین کارگردانی را از آن خود کردند. آسایاس کارگردان «خریدار شخصی» و مونجیو کارگردان فیلم «فارغ‌التحصیلی» است. جایزه بزرگ جشنواره کن به خاویر دولان کارگردان فیلم «این تنها پایان جهان است» اهدا شد. در همین حال جایزه هئیت داوران کن به فیلم «محبوب آمریکایی» به کارگردانی آندریا آرنولد رسید.

برندگان جشنواره فیلم کن 2016 معرفی شدند

در حالی که شهاب حسینی عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را از آن خود کرد، ژاکلین خوزه برای نقش‌آفرینی در «ما’ رُزا» جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

هئیت داوران این دوره از جشنواره فیلم «من، دنیل بلیک» به کارگردانی کن لوچ را شایسته دریافت نخل طلا دانستند. در دور پیشین جشنواره کن ژاک اودیار با فیلم «دیپان» نخل طلا را از آن خود کرده بود.

هیئت داوران این دوره از جشنواره کن را کتایون شهابی، دونالد ساترلند، کرستن دانست، آرناد دسپلچین، مدس میکلسن، والریا گالینو، لاسلو نمش و ونسا پارادایس با ریاست جرج میلر کارگردان استرالیایی تشکیل می‌دهند.

دوربین طلایی جشنواره کن برای فیلم «الهی» به هدی بنیامینا رسید. جایزه دوربین طلای جشنواره کن هرسال به بهترین فیلم اول یک کارگردان از میان فیلم‌های حاضر در جشنواره اعطاء می‌شود.

خوانخو ژیمنیز برای فیلم «تایم‌کُد» نخل طلای بهترین فیلم کوتاه جشنواره را از آن خود کرده است. در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن ژان‌پیر لئو بازیگر کهنه‌کار سینمای فرانسه نخل طلای افتخاری را دریافت کرد.

 منبع: مووی مگ

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا