تأثیر صدای مادر بر نوزاد

موبنا – تأثیر صدای مادر بر نوزاد صدای مادر چه نوع تأثیری روی نوزاد می گذارد که باعث آرام شدن وی می شود؟ در اینجا می خواهیم دلیل پزشکی و علمی آن را بیابیم که ذهن و حافظه خردسالان چه تغییراتی با شنیدن صدای مادر میکند بنا بر مطالعه دانشگاه استنفورد، کودکان کمتر از یک …

موبنا – تأثیر صدای مادر بر نوزاد صدای مادر چه نوع تأثیری روی نوزاد می گذارد که باعث آرام شدن وی می شود؟
در اینجا می خواهیم دلیل پزشکی و علمی آن را بیابیم که ذهن و حافظه خردسالان چه تغییراتی با شنیدن صدای مادر میکند

بنا بر مطالعه دانشگاه استنفورد، کودکان کمتر از یک ثانیه می‌توانند صدای مادرشان را تشخیص دهند و با شنیدن آن صدا به آرامش برسند.

این مطالعه نشان می‌دهد مغز کودکان به صدای مادر خود در مقایسه با صدای زنان آشنا یا غریبه واکنشی کاملا متفاوت نشان می‌دهد. در واقع صدای مادر علاوه بر قسمت شنیداری مغز، قسمت مربوط به احساسات، عملکرد اجتماعی و شناختی را نیز فعال می‌کند.

گفتنی است که توانایی کودک در ایجاد روابط اجتماعی تا حد بسیار به واکنش او به صدای مادرش بستگی دارد. شاید برایتان جالب باشد که نحوه ارتباط ما با دیگران، بیان احساسات، نحوه پردازش زبان و احساساتمان تا حد زیادی به گوش دادن و حس کردن صدای مادرمان بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دانشمندان خود نیز از قدرت بسیار بالای صدای مادر و نفوذ سریع آن به مغز کودک ابراز تعجب کرده‌اند. این مطالعه نشان داد رابطه اتصال مادر و مغز کودک مانند اثر انگشت خنثی برای توانایی روابط اجتماعی در کودکان عمل می‌کند و شاید علت این امر ریشه در آن مدت زمانی داشته باشد که جنین در بطن مادر است.

به همین علت به افراد در همه سنین توصیه می‌شود که صدای مادر خود را با تمام وجود گوش کنند و از فواید آن لذت ببرند.

 منبع:دکتر سلام 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا