عرضه نسخه جدید اندروید با قابلیت نمایش واقعیت مجازی

موبنا -به گزارش میل آنلاین، ساندار پیچای، مدیر ارشد شرکت گوگل در کنفرانس خبری اخیر عنوان کرد که برای افزایش رضایت کاربران اندروید شرکت گوگل به دنبال تولید و عرضه سیستم عامل اندروید با عملکرد واقعیت مجازی در متن نرم‌افزار است و کاربران دیگر برای استفاده از این فناوری نیازی به نصب اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی …

موبنا -به گزارش میل آنلاین، ساندار پیچای، مدیر ارشد شرکت گوگل در کنفرانس خبری اخیر عنوان کرد که برای افزایش رضایت کاربران اندروید شرکت گوگل به دنبال تولید و عرضه سیستم عامل اندروید با عملکرد واقعیت مجازی در متن نرم‌افزار است و کاربران دیگر برای استفاده از این فناوری نیازی به نصب اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی ندارند.

گوگل با این تصمیم به دنبال پایان انحصار چند شرکت مطرح در زمینه فناوری واقعیت مجازی است به‌ طوری‌که با توجه به کاربران بی‌شمار سیستم عامل اندروید در صورت عرضه نسخه با قابلیت پشتیبانی واقعیت مجازی، بازار این شرکت‌ها از وضعیت انحصاری خارج خواهد شد.

این شرکت همچنین قصد دارد تا با تولید گوشی‌های جدید، استفاده همزمان از فناوری واقعیت مجازی را به صورت هدست با قیمت مناسب‌تر عرضه کند.

بسیاری از کارشناسان صنعت تلفن‌ همراه معتقدند که با ورود شرکت گوگل به صنعت واقعیت مجازی، بازار انحصاری شرکت‌های مطرحی مثل سامسونگ و Oculus Rift شکسته خواهد شد.

سخنگوی شرکت گوگل در مورد ویژگی گوشی واقعیت مجازی جدید عنوان کرد: با توجه به محدودیت استفاده از هدست‌های رایج واقعیت مجازی، مهندسان این شرکت با نوآوری در طراحی به دنبال ساخت گوشی هوشمند دو حالته به صورت کاربری معمولی و کاربری نمایش دنیای واقعیت مجازی هستند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا