جزییات افزایش مبلغ قبوض آب از این ماه

موبنا -حمید رضا جانباز با اشاره به ابلاغیه ای در خصوص دریافت ۱۵ ریال از مشترکان گفت: از سال ۱۳۹۳ این مبلغ از مشترکان دریافت می شود که البته در سال ابتدای اجرای این طرح تنها مبلغ ۱۰ ریال اخذ می شد. وی با بیان اینکه سال گذشته از این طریق ۳۲ میلیارد تومان درآمد …

موبنا -حمید رضا جانباز با اشاره به ابلاغیه ای در خصوص دریافت ۱۵ ریال از مشترکان گفت: از سال ۱۳۹۳ این مبلغ از مشترکان دریافت می شود که البته در سال ابتدای اجرای این طرح تنها مبلغ ۱۰ ریال اخذ می شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته از این طریق ۳۲ میلیارد تومان درآمد حاصل شد، اظهار کرد: تمام این مبلغ به اسناد خزانه واریز و بر اساس توافق با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به طور کامل برای پروژه های آب و فاضلاب روستایی هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پاسخ به این سوال که چرا باید این مبالغ از قبوض حاصل شود، گفت:در تمام دنیا هزینه خدمات از خود مردم اخذ می شود و همچنین علاوه بر اینکه این مساله یک قانون است قطعا برای شهرنشینان نیز منفعت هایی را به دنبال خواهد داشت.

به گفته جانباز اگر مردم روستایی حداقل امکانات همچون آب را نداشته باشند اقدام به مهاجرت به اطراف شهرها می کنند که این مساله نیز زیان هایی را با خود به همراه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

وی با بیان اینکه این مساله می تواند موجب کاهش مهاجرت از روستا به شهر شود،اظهار کرد: این مساله تنها معطوف به حوزه آب نمی شود بلکه در بخش راه نیز این اتفاق می افتد.

 منبع:ایسنا  

دکمه بازگشت به بالا