دورنمای وضعیت استخدام کارشناسان فناوری اطلاعات در امریکا

موبنا – به گزارش وب‌سایت InfoWorld، دفتر آمار کار آمریکا (BLS) گفته اگر اوضاع بازار مشاغل فناوری اطلاعات در چهار ماه اول سال ۲۰۱۶ به همین منوال ادامه پیدا کند، تقاضا برای استخدام کارشناسان این حوزه نسبت به دو سال گذشته با افت همراه خواهد بود. با این حساب روند نزولی استخدام متخصصان آی‌تی که …

موبنا – به گزارش وب‌سایت InfoWorld، دفتر آمار کار آمریکا (BLS) گفته اگر اوضاع بازار مشاغل فناوری اطلاعات در چهار ماه اول سال ۲۰۱۶ به همین منوال ادامه پیدا کند، تقاضا برای استخدام کارشناسان این حوزه نسبت به دو سال گذشته با افت همراه خواهد بود.

با این حساب روند نزولی استخدام متخصصان آی‌تی که از دو سال پیش آغاز شده ادامه می‌یابد. BLS در گزارش ماهانه خود به نقل از موسسه Janco Associates اعلام کرده که در آوریل ۲۰۱۶ فقط ۳.۸۰۰ پست جدید به مشاغل حوزه فناوری اطلاعات افزوده شده است، در حالی که این رقم در ماه گذشته ۵.۰۰۰ و در ماه فوریه ۹.۰۰۰ شغل بوده است.

مرکز Janco Associates در زمینه بررسی وضعیت اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت دارد. امسال استخدام کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات ممکن است به ۸۷.۰۰۰ مورد برسد که این رقم در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به ترتیب ۱۲۹.۴۰۰ و ۱۱۲.۵۰۰ جایگاه بوده است.

ویکتور جانولیتیس (Victor Janulaitis) مدیر عامل مرکز Janco Associates با اشاره به این که احتمالاً بازار کار آی‌تی در سال ۲۰۱۶ کوچک خواهد شد، گفت به نظر ما این روند نزولی ادامه خواهد داشت.

با این حال، سایت Dice.com که در زمینه فناوری و مهندسی آی‌تی و کاریابی در این حیطه فعالیت دارد می‌گوید تقاضای استخدام کارشناس در برخی حوزه‌های فناوری اطلاعات از جمله حوزه‌های متن‌باز، رایانش ابری، محموله‌بندی (containerization) و فناوری‌های شبکه بالاست.

شرکت تحقیقاتی Foote Partners نیز معتقد است آماری که دفتر آمار کار آمریکا ارائه نموده قادر نیست به درستی تغییراتی را که در بازار مشاغل آی‌تی صورت گرفته نشان دهد زیرا بعضاً به یک پست خاص، نام‌های مختلفی داده می‌شود؛ مانند پست‌های مدیریتی.

 منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا