خطوط بلااستفاده مشترکان تلفن ثابت تعیین تکلیف می‌شود

موبنا – لطیف وصلی، با بیان اینکه هزینه راه اندازی و دایری یک خط تلفن ثابت با توجه به مکانی که این خطوط راه اندازی می شوند، حدود ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برآورد می شود، اظهار داشت: این درحالی است که مخابرات هر خط تلفن ثابت را ۵۰ هزار …

موبنا – لطیف وصلی، با بیان اینکه هزینه راه اندازی و دایری یک خط تلفن ثابت با توجه به مکانی که این خطوط راه اندازی می شوند، حدود ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برآورد می شود، اظهار داشت: این درحالی است که مخابرات هر خط تلفن ثابت را ۵۰ هزار تومان می فروشد و علاوه بر آن باید هزینه نگهداری این خطوط را نیز بپردازد.

وی ادامه داد: هم اکنون بالغ بر ۶ میلیون خط تلفن ثابت در کشور بلااستفاده مانده است که نگهداری این خطوط، با وجودی که برای مخابرات هزینه به همراه دارد، اما سودآوری ندارد.

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به پیشنهادی که این شرکت برای افزایش نرخ های مخابراتی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داده است خاطرنشان کرد: برای توسعه مخابرات و کاهش هزینه های سربار، باید تکلیف این خطوط نیز مشخص شود که در این زمینه از رگولاتوری خواسته ایم برای خطوط تلفن ثابت بلااستفاده تصمیم گیری کند.

وی با بیان اینکه بازار تلفن ثابت هنوز به اشباع نرسیده است اضافه کرد: براساس تکلیفی که رگولاتوری برای مخابرات تعیین کرده است باید سالانه ۵۰۰ هزار خط تلفن در کشور دایر کنیم و در این راستا می توانیم از ظرفیت خطوطی که واگذار شده اما کارکرد ندارد نیز استفاده کنیم.

وصلی تاکید کرد: شرکت مخابرات ایران در بسته پیشنهادی خود به وزارت ارتباطات برای افزایش نرخ های مخابراتی، موضوع افزایش آبونمان را علاوه بر افزایش حق اتصال خط تلفن ثابت دیده است تا هزینه آبونمان برای مشترک، سبب شود چنانچه از خطی استفاده نمی کند آن را به مخابرات بازگرداند. چرا که مخابرات بر روی این خطوط سرمایه گذاری بسیاری انجام داده اما در عمل از این منبع، هیچگونه درآمدی ندارد.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا