با فناوری جدید Continental می‌توانید با انگشتان خود هرکاری بکنید!

موبنا -این ایده توسط شرکت Continental مطرح شده است. شرکتی آلمانی که در زمینه خودرو فعالیت‌های گسترده‌ای دارد. فعالیت در زمینه سیستم ترمز،‌ تایر و امنیت خودرو گرفته تا سیستم انتقال قدرت. جدیدترین پیشنهاد این شرکت برای افزایش امنیت در حین رانندگی، استفاده از دستگاهی موسوم به «منطقه تشخیص» است. دستگاه‌هایی که به جای قرار …

موبنا -این ایده توسط شرکت Continental مطرح شده است. شرکتی آلمانی که در زمینه خودرو فعالیت‌های گسترده‌ای دارد. فعالیت در زمینه سیستم ترمز،‌ تایر و امنیت خودرو گرفته تا سیستم انتقال قدرت. جدیدترین پیشنهاد این شرکت برای افزایش امنیت در حین رانندگی، استفاده از دستگاهی موسوم به «منطقه تشخیص» است. دستگاه‌هایی که به جای قرار گرفتن در کنسول وسط خودرو، همانند آنچه در بی‌ام‌و سری۷ وجود دارد، بر روی فرمان قرار می‌گیرند.

این سیستم در حال حاضر از چهار نوع اشاره مختلف پشتیبانی می‌کند. با این چهار مدل اشاره دست می‌توان نقشه مسیر‌یاب خودرو را تنظیم کرد، بین برنامه‌ها و موسیقی‌های مختلف جابجا شد و همچنین تماس‌های ورودی را کنترل کرد.

رالف لنینگنر، رئیس بخش توسعه استراتژی و سیستم‌های درون خودرو، می‌گوید: «راننده می‌تواند به راحتی کنترل کامپیوتر خودرو را با حرکات دست خود به دست بگیرد. این حرکات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که همانند استفاده از دستگاه‌های لمسی،‌ هوشمند هستند و راننده با آن‌ها آشنایی دارد.»

مطمئناً تکنولوژی «منطقه تشخیص» Continental فرمان خودرو را از دستگاهی با دکمه‌های فراوان به دستگاهی با زیبایی بیشتر و کاربری راحت‌تر تبدیل خواهد کرد. تنها نکته منفی، اشتباهاتی است که در نزدیک بودن این سیستم با پدال‌های تعویض دنده ممکن است رخ دهد.

این سیستم از دو پنل پلاستیکی تشکیل شده است که در قسمت پشتی فرمان قرار می‌گیرند و توسط انگشت‌های شست راننده کنترل می‌شوند.

به گزارش Autonews، هیچ دستگاه منطقه تشخیصی توسط Continental فروخته نشده است. اما به هر حال این دستگاه نمونه مشابه دیگری ندارد و در صورت استفاده از آن، خریداران باید از محصول Continental استفاده کنند.

 منبع:زومیت | نویسنده: مالک قلی پور 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا