محبوبیت دو برابری اپلیکیشن‌ های واقعیت مجازی در گوگل پلی

موبنا – گوگل شب گذشته و در نطق اصلی روز اول از کنفرانس توسعه دهندگان خود اعلام کرد که میزان دانلود اپلیکیشن‌های تحت کاردبرد (Cardboard) در چهار ماه گذشته دو برابر شده است. کلی بیور، مدیر ارشد بخش واقعیت مجازی گوگل در IO 2016 گفت که میزان دانلود اپلیکیشن‌های سازگار با کاردبرد در گوگل پلی …

موبنا – گوگل شب گذشته و در نطق اصلی روز اول از کنفرانس توسعه دهندگان خود اعلام کرد که میزان دانلود اپلیکیشن‌های تحت کاردبرد (Cardboard) در چهار ماه گذشته دو برابر شده است.

کلی بیور، مدیر ارشد بخش واقعیت مجازی گوگل در IO 2016 گفت که میزان دانلود اپلیکیشن‌های سازگار با کاردبرد در گوگل پلی به ۵۰ میلیون رسیده است. این در حالی است که تعداد دانلود این اپلیکیشن در ماه ژانویه ۲۵ میلیون بار گزارش شده است.

این موضوع نشان می‌دهد که کاربران شروع به استفاده از اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی کرده‌اند. گوگل اطلاعات دقیقی در باره‌ی اینکه کدام اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند ارائه نکرد.

سامسونگ هفته‌ی پیش اعلام کرد که بیش از یک میلیون کاربر از هدست واقعیت مجازی Gear VR استفاده می‌کنند. این در حالی است که در فروشگاه آکیولس استور تنها ۲۵۰ اپلیکیشن سازگار با Gear VR وجود دارد.

گوگل روز گذشته از پلتفرم و راه‌حل خود برای واقعیت مجازی با نام Daydream رونمایی کرد. این پلتفرم که به همراه یک هدست واقعیت مجازی و یک کنترلر معرفی شد، قرار است کار توسعه دهندگان و شرکای سخت‌افزاری گوگل برای ورود به واقعیت مجازی را ساده کند. توسعه دهندگان می‌توانند از APIهای تولید شده‌ی گوگل برای تسریع ساخت اپلیکیشن‌های سازگار با واقعیت مجازی استفاده کنند و تولیدکنندگان نیز از هدست و کنترلر دی‌دریم به عنوان الگو برای ساخت محصولات خود بهره خواهند برد.

 منبع:وینفون | نویسنده: مسعود یوسف نژاد 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا