دی‌میستورا:مذاکرات برای صلح سوریه ضروری است

موبنا – استفان دی میستورا افزود:« منتظر نتایج گردهمایی بین المللی در وین هستم، تا تاریخی را (برای از سرگیری مذاکرات صلح سوریه) مشخص کنم. البته این تاریخ نمی‌تواند خیلی دیر باشد و ماه رمضان را نیز مد نظر داریم، اما تا زمانی که پیشرفتی را در این زمینه شاهد نباشم، تاریخ اعلام نمی کنم. …

موبنا – استفان دی میستورا افزود:« منتظر نتایج گردهمایی بین المللی در وین هستم، تا تاریخی را (برای از سرگیری مذاکرات صلح سوریه) مشخص کنم. البته این تاریخ نمی‌تواند خیلی دیر باشد و ماه رمضان را نیز مد نظر داریم، اما تا زمانی که پیشرفتی را در این زمینه شاهد نباشم، تاریخ اعلام نمی کنم. خلاصه اینکه همه ما می‌دانیم راهکاری جزء گفتگو و مذاکره سیاسی وجود ندارد. همچنین می دانیم که کمک بشردوستانه و توقف خصومت‌ها به تنهایی و بدون مذاکرات نمی‌تواند دوام داشته باشد».

دی میستورا در ادامه گفت:« ما با افراد بسیاری تماس گرفتیم و اینگونه نیست که هیچ اتفاقی رخ نداده باشد. این کارها نیز در مقایسه با گذشته، کاملاً چشمگیر است. با وجود این، زمان در حال سپری شدن است و لحظاتی بوده است که دیدیم به رغم برخی مجوزها (برای توزیع کمک های بشردوستانه)، هم دولت (سوریه) و هم مخالفان (دولت سوریه) در برخی مناطق خلف وعده کرده اند. بنابراین، در اینگونه موارد به اهرم (فشار) نیاز است».

فرستاده ویژه سازمان ملل افزود:«ما می خواهیم به همه کمک برسانیم. اگر نتوان با کاروان (خودروهای زمینی) مواد غذایی را آورد، ارسال کمک های هوایی جایگزینِ آن خواهد شد. با وجود این، پرتاب کمک از هواپیما، گران ترین، خطرناک ترین و پیچیده ترین گزینه است. هدف ما نیز همواره این است که کمک را از راه زمین برسانیم.

 منبع: خبرگزاری صداوسیما  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا