درآمد مخابرات یزد از تلفن ثابت کاهش یافت‌‌

موبنا -محمدمهدی مقوم در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، در ارتباط با عملکرد مخابرات استان یزد اظهار داشت: در بخش تلفن ثابت حدود ۶۳۳ هزار ظرفیت سوئیچ داریم که توسط ۱۵۰ مرکز تلفن شهری و روستایی فعالیت دارند. وی افزود: استفاده از تلفن ثابت در چندسال گذشته به شدت …

موبنا -محمدمهدی مقوم در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، در ارتباط با عملکرد مخابرات استان یزد اظهار داشت: در بخش تلفن ثابت حدود ۶۳۳ هزار ظرفیت سوئیچ داریم که توسط ۱۵۰ مرکز تلفن شهری و روستایی فعالیت دارند.

وی افزود: استفاده از تلفن ثابت در چندسال گذشته به شدت کاهش یافته و درآمدهای مخابرات از این بخش در حال کم شدن است و متوسط درآمد هر تلفن ثابت سال گذشته حدود ۴۸۰۰ تومن بود و امسال به ۴۲۰۰ تومان رسیده است.

مقوم خاطرنشان کرد: این موضوع نشان دهنده این است که استفاده از تلفن همراه افزایش پیدا کرده و مردم با وجود هزینه های بالاتر تلفن همراه، استفاده از آن را نسبت به تلفن ثابت بیشتر ترجیح می دهند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد بیان کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان یزد عدد ۴۹ است یعنی به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت در استان یزد، ۴۹ خط تلفن ثابت مشغول به کار است.

وی ادامه داد: متوسط کشوری الان در این زمینه ۳۸ است و ما ۱۱ واحد از متوسط کشوری بالاتر هستیم، بعضی از استانها حتی تا ۳۵ و ۳۴ هم در این زمینه هستند.

مقوم تصریح کرد: با وجود اینکه استفاده از تلفن ثابت در استان یزد کاهش پیدا کرده و مردم به سمت تلفن همراه رفته‌اند، اما باز هم این عرصه نیازمند توسعه است.

 منبع: تسنیم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا