درخواست ژنرال اسرائیلی برای دخالت نظامی در سوریه!

موبنا – “عاموس یادلین” ضمن بی طرفانه! خواندن سیاست‌های رژیم صهیونیسیتی در قبال بحران سوریه گفت: “اسرائیل” باید سیاست‌های خود را در قبال رویدادهای سوریه تغییر دهد. ” رای الیوم” در گزارشی نوشت: یادلین افسر ذخیره رژیم اسرائیل در مقاله ای که در روزنامه صهیونیستی “یدیعوت آحارنوت” منتشر شد، نوشت: تصیمیم گیرندگان تل آویو باید …

موبنا – “عاموس یادلین” ضمن بی طرفانه! خواندن سیاست‌های رژیم صهیونیسیتی در قبال بحران سوریه گفت: “اسرائیل” باید سیاست‌های خود را در قبال رویدادهای سوریه تغییر دهد.

” رای الیوم” در گزارشی نوشت: یادلین افسر ذخیره رژیم اسرائیل در مقاله ای که در روزنامه صهیونیستی “یدیعوت آحارنوت” منتشر شد، نوشت: تصیمیم گیرندگان تل آویو باید به بررسی عملیات نظامی “محدود” در سوریه به بهانه آنچه آن را حمایت از شهروندان سوری نامید، بپردازند.

وی گفت: تصمیم گیرندگان تل‌آویو باید مذاکرات جدی با کشورهای عرب سنی مانند عربستان سعودی، اردن و مصر برای هماهنگی به منظور سقوط بشار اسد، آغاز کنند.

یادلین ادعا کرد که در این زمینه میان این کشورها بویژه عربستان و اسرائیل اتفاق نظر وجود وجود دارد.

این ژنرال اسرائیلی محور سوریه، ایران، عراق و حزب الله را بسیار خطرناک‌تر از داعش توصیف و تاکید کرد که تضعیف سوریه و سقوط بشار اسد، از منافع آشکار اسرائیل است و به این طریق می توان ضربه سنگینی به ایران و حزب الله وارد کرد.

وی تصریح کرد که برای تحقق این اهداف، “اسرائیل” باید از طریق همکاری با آمریکا و کشورهای اروپایی و نیز ترکیه و سعودی، برای تغییر نظام سوریه، ابزارهای جدید و کارآمدتری را به کار گیرد.

یادلین در پایان گفت: روزهایی که ” اسرائیل” می توانست موضع تماشاگر در قبال رویدادهای سوریه داشته باشد، پایان یافته است و بعد از سقوط اسد، “جهان سُنی” باید اذعان کند که “اسرائیل” در مسیر صحیح گام برداشته و در طرف درست ایستاده است.

 منبع: العالم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا