۸۳ شرکت دانش بنیان خارجی به ایران می آیند

موبنا، لیلا محمدنظامی – امیری‌نیا با تاکید بر اینکه ما به دنبال حمایت از شرکت‌های ایرانی، آنها را در مسیر صادرات محصولاتشان راهنمایی می‌کنیم، گفت: خوشبختانه از کشورهای اروپایی، فرانسوی، شرق آسیا، کره‌جنوبی و غیره در نمایشگاه اینوتکس امسال حضور خواهند یافت تا تبادلات فناورانه‌ای بین شرکت‌های ایرانی و خارجی صورت گیرد. همچنین در این …

موبنا، لیلا محمدنظامی – امیری‌نیا با تاکید بر اینکه ما به دنبال حمایت از شرکت‌های ایرانی، آنها را در مسیر صادرات محصولاتشان راهنمایی می‌کنیم، گفت: خوشبختانه از کشورهای اروپایی، فرانسوی، شرق آسیا، کره‌جنوبی و غیره در نمایشگاه اینوتکس امسال حضور خواهند یافت تا تبادلات فناورانه‌ای بین شرکت‌های ایرانی و خارجی صورت گیرد. همچنین در این مسیر امیدواریم که بتوانیم حوزه‌های فناوری را با اهداف مشترک در مسیر تسهیلاتی معاونت علمی قرار دهیم.
رئیس پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری‌های پیشرفته با اشاره به برگزاری اولین نشست شبکه‌سازی نوآوری، تصریح کرد: اولین نشست شبکه‌سازی نوآوری در نمایشگاه اینوتکس امسال برگزار می‌شود تا به دنبال آن مدل کاری برای توسعه فناوری و به کارگیری نوآوری بین شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شود.
وی افزود: با توجه به حمایت‌های معاونت علمی توانستیم کره جنوبی را ترغیب کنیم که همزمان با برگزاری نمایشگاه در راستای انتقال فناوری بین ایران و این کشور نمایشگاهی از دستاوردهای کشور کره‌جنوبی برگزار کنیم؛ این نمایشگاه با حضور ۸۱ شرکت دانش‌بنیان کره‌جنوبی در یک پاویون اختصاصی برگزار خواهد شد.
امیری‌نیا با بیان اینکه در جنب این نمایشگاه نشست‌های قابل توجهی برگزار می‌شود، گفت: یک نشست تجاری‌سازی فناوری با نام «نم»؛ توسط جنبش عدم تعهد برگزار می‌شود؛ ۲۱ نماینده در این نشست حضور خواهند داشت تا کارگاه آموزشی را در خصوص فناوری و تجاری‌سازی آن برگزار کنند. این نشست با هدف تبادل تجربه کشورها توسط اساتید در پارک پردیس همزمان با برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶ برگزار می‌شود.
امیری‌نیا اظهار داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که از ۱۰ استان در نمایشگاه اینوتکس حضور یابند و با دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و خارجی از نزدیک آشنا شوند.
وی با تاکید بر اینکه همچنین برنامه‌ریزی‌هایی داشته‌‌‌ایم تا برای طرف‌های خارجی، شریک ایرانی برای توسعه فناوری کشور بیابیم، گفت: در این زمینه در تلاش هستیم تا بخشی از بازار کشور که به‌دست واردات است را به این پروسه وارد کنیم.
به گفته رئیس پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری‌های پیشرفته، تاکنون بیش از ۷۰ شرکت متناظر، متقاضی این پروسه هستند.
امیری‌نیا با بیان اینکه در حاشیه نمایشگاه، جلسات تجاری در مسیر همکاری‌های فناورانه با شرکت‌های خارجی انجام خواهد گرفت، توضیح داد: امیدواریم که در ادامه این نشست‌ها، قراردادهایی در چارچوب همکاری‌های فناورانه، ایجاد خط تولید و انجام تحقیقات مشترک انجام گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا