پوشش اینترنت در ۲۱۷ روستای استان سمنان

موبنا – سیدغلامرضا عرب هاشمی ضمن بیان اینکه نوسازی و ارتقای سیستم بی. تی. اس استان سمنان گام بزرگی در راستای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی این استان است که در یک سال گذشته صورت گرفت، ابراز داشت: تعداد بی تی اس های این استان به ۵۰۱ سایت افزایش یافته و این در حالی است که در …

موبنا – سیدغلامرضا عرب هاشمی ضمن بیان اینکه نوسازی و ارتقای سیستم بی. تی. اس استان سمنان گام بزرگی در راستای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی این استان است که در یک سال گذشته صورت گرفت، ابراز داشت: تعداد بی تی اس های این استان به ۵۰۱ سایت افزایش یافته و این در حالی است که در سال گذشته ۳۸۵ سایت دراستان سمنان فعال بود.
به گفته وی، در راستای ارتقای کیفیت شبکه‌های تلفن همراه در استان سمنان، تعداد شبکه بی تی اس مخابرات با قابلیت «تری جی» در یک سال اخیر به ۷۵ سایت افزایش یافته است و به همان خاطر می توان گفت تا پایان سال جاری پوشش شبکه «تری جی» در استان سراسری می‌شود.
مدیرعامل شرکت سهامی مخابرات استان سمنان از برنامه‌ریزی این شرکت برای ارتقای شبکه تلفن همراه در استان به نوع «فور جی» خبر داد و گفت: این اقدامات در سال ۹۵ اجرایی می‌‌شود چرا که نیاز و درخواست‌های مردمی در اولویت برنامه‌ریزی‌های شرکت مخابرات استان قرار دارد و به این دلیل همه مأموریت‌های مخابرات بر اساس اولویت‌های مردم و جلب رضایت آنان انجام می‌شود.
عرب هاشمی با بیان این که اکنون تعداد ۲۱۷ روستای سمنان زیر پوشش اینترنت پر سرعت قرار دارند، اظهار کرد: اکنون بیش از ۹ هزار خط اینترنت پرسرعت در روستاهای این استان فعال هستند از سوی دیگر پهنای باند اینترنت پرسرعت که درسال گذشته ۱.۲گیگ بود، به دو گیگ افزایش یافته و در تلاش هستیم تا کیفیت را نیز نسبت به گذشته ارتقاء دهیم.
وی به پوشش ۱۰۰درصدی تلفن‌همراه در جاده‌های اصلی استان سمنان اشاره و اظهار کرد: میزان پوشش در جاده‌های فرعی استان بیش از ۸۵ درصد برآورد می شود که در این حوزه نیز از استان‌های پیشرو در کشور هستیم که از نُرم بالایی برخورداریم.
مدیرعامل شرکت سهامی مخابرات استان سمنان با اشاره به رتبه این شرکت در حوزه تلفن ثابت، گفت: اکنون ضریب نفوذ استان در حوزه تلفن ثابت ۴۸.۲ درصد است که سمنان از این لحاظ رتبه سوم کشور را دارد همچنین افزایش ارتقاء سایر تجهیزات و بروزرسانی آنها از مهمترین اولویت‌های کاری طی سال‌جاری است.
عرب هاشمی از پوشش «تری جی» در شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان، سرخه، مهدیشهر، شهمیرزاد، بسطام، ایوان‌کی خبر داد و ابراز داشت: سایر شهرهای استان سمنان در سال جاری از این پوشش بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به سفر اخیر کاروان تدبیر و امید به این استان سمنان تصریح کرد: در این سفر بیش از ۵۲۹ میلیارد ریال پروژه مخابراتی در سطح استان به بهره‌برداری رسید ضمن اینکه مخابرات استان در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای افتتاح ویدئوکنفرانسی پروژه‌ها و ایجاد شبکه سامد که بیش از ۲۴۰ اپراتور به‌طور شبانه‌روز به مردم خدمات ارائه می‌دانند نقشی محوری داشت.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان سمنان، از راه‌اندازی کانون نخبگان و مشاوران در این شرکت خبر داد و خاطرنشان کرد: جمع‌آوری ایده‌های نو و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و اساتید و دانشجویان حوزه مخابرات و ارتباطات از اهداف راه‌اندازی این کانون است که امیدواریم به ارتقاء سطح خدمات در این شرکت بیانجامد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا