افزایش چهار برابری پهنای باند دیتای بیجار

موبنا – محمد باشوکی داشت: شعار امسال روز جهانی ارتباطات بر اساس اعلام اتحادیه جهانی مخابرات، کار آفرینی، فن آوری اطلاعات و ارتباطات به منظور تاثیر اجتماعی است. وی در ادامه از نصب تجهیزات ۳G برای تعدادی از سایت های سطح شهر خبر داد و گفت: با نصب این تجهیزات مشترکین همراه اول از اینترنت …

موبنا – محمد باشوکی داشت: شعار امسال روز جهانی ارتباطات بر اساس اعلام اتحادیه جهانی مخابرات، کار آفرینی، فن آوری اطلاعات و ارتباطات به منظور تاثیر اجتماعی است.
وی در ادامه از نصب تجهیزات ۳G برای تعدادی از سایت های سطح شهر خبر داد و گفت: با نصب این تجهیزات مشترکین همراه اول از اینترنت پرسرعت ۳G بهره مند شدند.
وی افزود: توسعه این تکنولوژی برای دیگر سایت های BTSدر شهرستان بیجار نیز در دستور کار قرار گرفته است.
باشوکی در ادامه به برخی از مزایای سیستم ۳G اشاره کرد و گفت: سیستم ۳G مزایای بیشتری نسبت به اینترنت نسل پیشین خود دارد و بر خلاف نسل‌های گذشته، تکنولوژی نسل فوق مبتنی بر سرویس انتقال دیتاست و امکان استفاده از اینترنت با سرعت بالا را فراهم می‌سازد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقاء کمی و کیفی شبکه تلفن همراه این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: به منظور بهینه‌سازی شبکه تلفن همراه سیستم سوئیچ BSC بیجار کلاً تعویض و سیستم جدید با قابلیت و امکانات بهتر که هم از لحاظ افزایش کانال‌های خروجی و ورودی و ارتقاء کیفیت مؤثر بوده نصب و راه‌اندازی شده است.
رئیس مخابرات بیجار اضافه کرد: همچنین سایت‌های BTS سطح شهر بیجار با جایگزینی سیستم جدید و تکنولوژی باند ۹۰۰، ۱۸۰۰ و ۳G با کیفیت بالاتری انجام شده که در ارتقای بهبود کیفیت شبکه ارتباطی تلفن همراه بیجار نقش بسزایی داشته است.
وی افزود: همچنین در سال گذشته با بهره‌برداری از چندین سایت BTS تخت و خروجی بیجار، توپ آغاج، قراجلو، قجور، فدر و سطح شهر بیجار و جاده‌های مواصلاتی، پوشش تلفن همراه در این شهرستان ارتقا یافته است.
وی از پوشش تلفن همراه توسط ۱۰۰ سایتbts خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر استفاده از ۴۳ سایت BTS تلفن همراه، بیش از ۶۰ سایت WLL روستایی نیز از پوشش تلفن همراه بهره‌مند شده‌اند و بیش از ۱۰۰ سایت پوشش تلفن همراه شهرستان را انجام می‌دهند.
رییس اداره مخابرات بیجار با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ هزار شماره ثابت روستایی و شهری در شهرستان بیجار موجود است، گفت: زیرساخت شبکه کابل آبونه مسکن مهر بیجار هم انجام شده و فیبرنوری برای انتقال ارتباط آن تأمین و با نصب کافوی نوری در آینده نزدیک، ساکنین مسکن مهر از تلفن ثابت با امکانات ADSL بهره‌مند خواهند شد.
باشوکی از بهره‌برداری از سیستم انتقال ترافیک دیتا DWDM بر بستر fibrhome با حضور فرماندار خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این سیستم ظرفیت پهنای باند انتقال ترافیک دیتای این شهرستان حدود ۴ برابر به ۱۰۰۰M ارتقا یافته و نسبت به تعداد مشترکین دیتا و ADSL و شرکت‌های pap از ظرفیت بالایی برخوردار است.
وی گفت:چنانچه شرکت های pap و ادارات متقاضی پهنای باند بیشتر باشند این ظرفیت وجود دارد تا پهنای باند بیشتری واگذار کنیم.
وی در پایان بیان داشت: در حال حاضر ۵ هزار و ۵۰۰ پورت اینترنت پرسرعت در مرکز شهید پورهاشمی بیجار وجود دارد که از این تعداد، ۲ هزار و ۸۰۰ مشترک واگذار شده است و۳۰ نقطه روستایی و شهری این شهرستان دارای اینترنت پرسرعت هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا