بازار داغ فروش اعضای بدن آوارگان سوری

موبنا – پایگاه “نیوز دیلی” در تحقیقی که با همکاری با “اینترنشنال مدیا ساپورت” انجام داده است، از حسین نوفل، رئیس بخش پزشکی قانونی در دانشگاه دمشق و رئیس هیات کل پزشکی قانونی نقل کرده که بیشتر این خرید و فروش‌ها در اردوگاه‌های پناهندگی در لبنان، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه سوریه انجام شده است. …

موبنا – پایگاه “نیوز دیلی” در تحقیقی که با همکاری با “اینترنشنال مدیا ساپورت” انجام داده است، از حسین نوفل، رئیس بخش پزشکی قانونی در دانشگاه دمشق و رئیس هیات کل پزشکی قانونی نقل کرده که بیشتر این خرید و فروش‌ها در اردوگاه‌های پناهندگی در لبنان، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه سوریه انجام شده است.

نوفل اعلام کرد که حدود ۲۰ هزار عمل جراحی پیوند اعضا از آغاز جنگ در سوریه به ویژه در مناطق مرزی و به دور از نظارت رسمی صورت گرفته است.

طبق گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، قیمت اعضای بدن از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و در حالی که قیمت یک کلیه در ترکیه به ۱۰ هزار دلار می‌رسد، قیمت آن در عراق از ۱۰۰۰ دلار آمریکا پا فراتر نمی‌گذارد و در لبنان و سوریه خرید کلیه با ۳۰۰۰ دلار صورت می‌گیرد.

وی افزود: تجارت اعضای بدن فقط شامل کلیه نمی‌شود، بلکه تجارت اعضای دیگر بدن چون طحال یا قرنیه نیز صورت می‌گیرد و قیمت یک قرنیه در برخی موارد به ۷۵۰۰ دلار می‌رسد.

در همین حال، در دادگاه‌های سوریه ۲۰ شکایت مربوط به تجارت اعضای بدن در دوره زمانی مارس ۲۰۱۱ تا سپتامبر ۲۰۱۵ مطرح شده است و این شکایت‌ها از سوی خانواده‌های قربانیانی صورت گرفته که به دلیل عمل‌های جراحی جان خود را از دست داده‌اند و این شکایت‌ها علیه پزشکان و بیمارستان‌ها صورت گرفته است، اما بعید است که در شرایط کنونی امکان محاکمه‌ این پزشکان وجود داشته باشد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا