دیدار سفیر جدید فرانسه با روحانی

موبنا – حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه “فرانسوا سنمو” سفیر جدید فرانسه در تهران، به اشتراک فرهنگی و روابط دیرینه دو ملت و دولت اشاره کرد و اظهارداشت: روابط دو کشور بزرگ ایران و فرانسه با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های گسترده ای که از …

موبنا – حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه “فرانسوا سنمو” سفیر جدید فرانسه در تهران، به اشتراک فرهنگی و روابط دیرینه دو ملت و دولت اشاره کرد و اظهارداشت: روابط دو کشور بزرگ ایران و فرانسه با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های گسترده ای که از آن برخوردارند، باید در همه حوزه های اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی و منطقه ای ارتقاء و تعمیق یابد.

رییس جمهوری، با تشریح توافقات گسترده ای که در جریان دیدار رسمی خود از پاریس حاصل شد، گفت: اسناد بسیار مهمی برای گسترش روابط دو کشور امضا شد که اجرای سریع آنها از جمله در حوزه مبادلات بانکی، مسیر توسعه و تحکیم همکاری ها بویژه میان بخش های خصوصی دو کشور را هموارتر می سازد.

روحانی در ادامه به موضوع ضرورت تقویت پایه صلح و ثبات در منطقه پرداخت و با تاکید بر اینکه ایجاد شرایط آرام در منطقه بویژه در سوریه و عراق به نفع دو کشور خواهد بود، اظهارداشت: ایران و فرانسه با توجه به توانمندی های خود می توانند نقش مهمی در تقویت پایه های آرامش و ثبات در منطقه ایفا کنند.

رییس جمهوری، تروریسم را معضلی برای جهان برشمرد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از دیرباز تلاش خود را برای مبارزه با تروریسم متمرکز کرده است و همکاری های دو کشور به این مبارزه، شتاب می دهد.

روحانی ابراز امیدواری کرد که در دوران فعالیت سفیر جدید فرانسه در تهران ، روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

«فرانسوا سنمو» سفیر جدید فرانسه در تهران نیز با تاکید بر اینکه پاریس مصمم به توسعه و تعمیق روابط با تهران در همه حوزه ها است ، به روابط قدیمی و استوار دو کشور اشاره کرد و اظهارداشت: فرانسه تمام تلاش خود را برای اجرای سریع توافقات میان دو کشور بکار گرفته است.

وی به دستاوردهای سفر دکتر روحانی به پاریس اشاره کرد و افزود: سرعت و پویایی جدیدی که در روابط و همکاری های تهران – پاریس با سفر جنابعالی ایجاد شده، باید حفظ و تقویت شود و پاریس همه تلاش خود را در این ارتباط بکار گرفته است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا