زندگی با زیرنویس حسادت!

موبنا – به نوعی می‌توان گفت حسادت یک «احساس دردناک و دیوانه کننده» است. پیامبر خدا(ص) در این باره می‌فرماید:آسایش حسود از همه کمتر است.حسادت تجربه ای بسیار خسته‌کننده است تا مادامی‌که فردی گرفتار حسد باشد شاید بتوان به صراحت گفت که روی آرامش را نخواهد دید. در صورتی که حسادت در یک رابطه حس …

موبنا – به نوعی می‌توان گفت حسادت یک «احساس دردناک و دیوانه کننده» است. پیامبر خدا(ص) در این باره می‌فرماید:آسایش حسود از همه کمتر است.حسادت تجربه ای بسیار خسته‌کننده است تا مادامی‌که فردی گرفتار حسد باشد شاید بتوان به صراحت گفت که روی آرامش را نخواهد دید. در صورتی که حسادت در یک رابطه حس مشترک دو طرف باشد، می‌تواند باعث تنش در روابط عاطفی، روابط خانوادگی و دوستی‌ها شود. با این حال، شما می‌توانید برای کاهش میزان حسادت از همین امروز برنامه و طرحی پیاده کنید تا طعم زندگی خود را با حسادت تلخ نکنید.

حسادت را نادیده نگیرید

خود را در مورد این حس سرزنش نکنید و با خود کلنجار نروید. به یاد داشته باشید که حسادت یک احساس مشترک است و هر کس آن را یک بار و هر از چند گاهی تجربه می‌کند.از کنار این حس به راحتی نگذرید. مهم این است که اجازه ندهید این حس بر زندگی شما چیره شود. در مرحله اول قبول کنید که این حس در شما کمی‌از بقیه بیشتر است و باید بر آن فائق آیید. اگر شما این حس را کتمان کنید و نادیده بگیرید، هیچ‌گاه قادر به تسخیر آن نخواهید بود.

احساساتتان را صادقانه بگویید

نوشته های مشابه

اگر شما در روابط عاطفی خود احساس حسادت دارید با شریک زندگی صحبت کنید، البته اگر به او اطمینان دارید و می‌دانید که او با شما صادق خواهد بود و از صحبت‌های شما سوء استفاده نخواهد کرد. دلایلی را که باعث ایجاد این حس در شما می‌شود برای او توضیح دهید و بگویید که چگونه این حس بر شما تاثیر منفی می‌گذارد. برای مثال، شما می‌توانید بگویند، «من اوقاتی را که تو در کنار دوستانت هستی و گذشت زمان را متوجه نمی‌شوی و از من هم دعوت نمی‌کنی تا در کنارت باشم، احساس می‌کنم چیزی را از من پنهان می‌کنی و احساس حسادت می‌کنم» بعد از اینکه شما توضیح دادید که چرا به او حسادت می‌کنید، به پاسخ او خوب گوش دهید. او ممکن است یک توضیح منطقی داشته باشد و ذهن شما را از این احساس رها کند.

مقایسه نکنید

از مقایسه خود با دیگران پرهیز کنید. با این کار شما هرگز از زندگی خود راضی و خرسند نخواهید بود و دائما در حال رقابت با دیگران هستید. اگر حس می‌کنید فردی از شما باهوش تر، زیباتر، جذاب تر، جوان تر و… است، توجه داشته باشید که این چیزها جرئی از او هستند و او هم نقص‌هایی دارد که شما در ظاهر نمی‌بینید. هیچ چیز آن‌طور که عالی به نظر می‌رسد، نیست.

دوره‌های آموزشی

از حس حسادت خود در جهت مثبت استفاده کنید و نیرویی مثبت از آن بگیرید. اگر نسبت به همکار خود که ارتقا یافته و دوست خود که به مقاطع بالای تحصیلی رسیده است، حسادت می‌کنید، به جای اینکه وقت خود را صرف چنین فکرهایی کنید، از کلاس‌های آموزش کسب و کار یا هر دوره آموزشی دیگری متناسب با شغل تان استفاده کنید. در این‌صورت این امر به شما برای پیشرفت در محل کارتان کمک خواهد کرد.

مثبت‌نگر باشید

وانمود کنید که شما یک فرد حسود نیستید. اگر چه ممکن است شما احساس حسادت کنید، مطالعات نشان می‌دهد برای بوجود آوردن حسی که در درونتان وجود ندارد، مثبت نگری می‌تواند موثر باشد. این امر که شما با دید مثبت احساس کنید که فرد حسودی نیستید، باعث می‌شود با تمرین،حس حسادت کمرنگ تر شود و احساس‌های خوب در شما شکل بگیرد. پس رفتار‌های غیرحسودانه را تمرین کنید.

 منبع: بیتوته

دکمه بازگشت به بالا