سامسونگ در مازندران بیمارستان می سازد

موبنا – دکتر قاسم جان بابایی گفت که تفاهمنامه ساخت این بیمارستان با طرف کره ای در حاشیه همایش فرصت های سرمایه گذاری حوزه سلامت در ایران که در تهران جریان داشت ، امضا شده است. وی توضیح داد: در این همایش تعدادی از کشور از جمله کره ، اتیالیا ، ترکیه ، ژاپن و …

موبنا – دکتر قاسم جان بابایی گفت که تفاهمنامه ساخت این بیمارستان با طرف کره ای در حاشیه همایش فرصت های سرمایه گذاری حوزه سلامت در ایران که در تهران جریان داشت ، امضا شده است.

وی توضیح داد: در این همایش تعدادی از کشور از جمله کره ، اتیالیا ، ترکیه ، ژاپن و چند کشور دیگر به صورت جدی برای ساخت بیمارستان در جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی و تفاهم نامه امضا کردند که طرف امضای تفاهم نامه با شرکت کره ای سامسونگ دانشگاه علوم پزشکی مازندران بود.

جان بابایی گفت : بر اساس این تفاهمنامه چهارشنبه هفته جاری نماینده سامسونگ برای بازدید از زمینی که برای این منظور معرفی و مورد قبولشان واقع شده به مازندران سفر می کند و پس از آن هم کارهای مقدماتی انجام خواهد شد.

وی با اظهار این که کارهای مقدماتی احتمالا در کمتر از دو تا سه ماه به پایان می رسد ، افزود : پس از آن هم ساخت بیمارستان آغاز خواهد شد که پیش بینی ما و طرف کره ای این است که ظرف سه سال به بهره برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران زمین معرفی شده برای ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی موسوم به مگاهاسپیتال را زمین ۱۵ هکتاری متعلق به این دانشگاه در منطقه ماهفروجک معرفی کرد.

وی گفت : البته ما از قبل چند زمین برای ساخت این بیمارستان پیشنهاد دادیم از جمله زمین پردیس دانشگاه علوم پزشکی واقع در بزرگراه ساری – فرح آباد بود که در نهایت طرف کره ای زمین ماهفروجک را به خاطر موقعیت مکانی مناسب و دسترسی شهروندان و مسافران از جهات مختلف به آن قبول کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشگی مازندران گفت که بیمارستان هزار تختخوابی با رعایت تمامی استانداردهای جهانی ساخته خواهد شد و ارائه خدمات در آن به بیماران هم با تعرفه دولتی خواهد بود و یک بیمارستان دولتی محسوب می شود.

وی افزود : به عنوان مثال یکی از استانداردهایی که در ساخت این بیمارستان رعایت می شود اختصاص یکصد متر مربع فضا برای هر تخت بیمارستانی و امکانات پشتیبانی مربوط به آن است و در تجهیز و دیگر موضوع ها هم استانداردها به همین گونه رعایت خواهد شد.

جان بابایی تاکید کرد : ساخت این بیمارستان در مازندران به معنای حذف هیچ بیمارستانی نیست و ساخت بقیه بیمارستان ها و برنامه های بیمارستانی ادامه می یابد ، برای این که استان هم به لحاظ گردشگر پذیری نیاز به تخت های بیمارستانی بیتشر دارد و هم این که در شرایط حاضر استان ما پذیرای بیمارانی از دیگر استان های کشور است .

بر اساس گزارش های رسمی هم اکنون ۱۵ بیمارستان جدید در مازندرن در قالب طرح تحول نظام سلامت در دست ساخت است که با تکمیل آنها یک هزار و ۹۷۹ تخت بیمارستانی به تخت های موجود افزوده می شود.

وی ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی را در عین حال کمک به راه اندازی توریسم درمانی در استان دانست و گفت که برنامه هایی داریم تا همزمان با حضور نمایندگان شرکت کره ای طرح هایی را برای ساخت مراکز گردشگری سلامت به آنان پیشنهاد بدهیم.

هزینه ساخت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در باره هزینه ساخت این بیمارستان هم گفت : فعلا هزینه کلی برآورد نشده است ولی بر اساس استانداردهای بین المللی برای هر تخت در ساخت چنین بیمارستان هایی ۹ میلیارد ریال هزینه می شود.

وی افزود : دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای ساخت این بیمارستان باید ۱۵ درصد آورده داشته باشد و بقیه مبلغ را شرکت کره ای تامین می کند.

جان بابایی گفت : سرمایه گذاری طرف خارجی بر اساس قراردادی که منعقد می شود و مرسوم بین المللی نیز است ظرف ۱۰ سال بازگردانده می شود و هیچ نقشی در اداره بیمارستان نخواهد داشت.

وی افزود : بیمارستان به صورت کامل در اختیار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواهد بود ، یک بیمارستان دولتی است و طرف خارجی اعتبارات مورد نیاز را در قالب وام تامین می کند و در یک دوره زمانی ۱۰ ساله هم به صورت قسطی بازپرداخت می شود.

همایش دو روزه فرصت های سرمایه گذاری حوزه سلامت دیروز در هتل اسپیناس تهران آغاز به کار کرد و امروز با امضای تفاهم نامه هایی با شرکت های متمایل به سرمایه گذاری در حوزه سلامت ایران پایان یافت.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از شرکت کنندگان در این همایش بود که موفق شد پس از چند ماه رایزنی و تبادل اطلاعات با شرکت کره ای سامسونگ ، این شرکت را برای سرمایه گذاری در ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی در استان متقاعد و تفاهم نامه با آن امضا کند.

هم اکنون مازندران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و میزبانی از حدود ۳۰ میلیون مسافر در سال ۳۴ بیمارستان دولتی و خصوصی با بیش از چهارهزار تخت بیمارستانی دارد . براساس آماروزارت بهداشت سرانه تخت بیمارستانی برای هر یک هزار نفر در کشور ۱.۷ است که مازندران از این لحاظ دچار عقب ماندگی است.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا