اپل گواهینامه رانندگان بریتانیایی را مجازی می‌کند

موبنا، میثم لطفی – در این طرح رانندگان می‌بایست از تلفن همراه خود استفاده کنند تا گواهینامه رانندگی مجازی را به جای گواهینامه کاغذی در اختیار بگیرند و مدل سنتی آن را برای همیشه کنار بگذارند. این فرآیند به آن معنی خواهد بود که به زودی تعداد بیشتری از رانندگان نیازمند آن هستند که علاوه …

موبنا، میثم لطفی – در این طرح رانندگان می‌بایست از تلفن همراه خود استفاده کنند تا گواهینامه رانندگی مجازی را به جای گواهینامه کاغذی در اختیار بگیرند و مدل سنتی آن را برای همیشه کنار بگذارند.

این فرآیند به آن معنی خواهد بود که به زودی تعداد بیشتری از رانندگان نیازمند آن هستند که علاوه بر کلید اتومبیل، گوشی هوشمند را نیز همیشه با خود حمل کنند و نگران وجود نسخه فیزیکی گواهینامه در کیف پول خود نباشند.

driving license (1)

البته در حالی که سرویس Apple Wallet برای جایگزینی گواهینامه حقیقی و مجازی با سرعت زیاد گسترش میابد، بررسی‌ها نشان داده است که کاربران استقبال چندانی از سرویس پرداخت الکترونیکی Apple Pay نکرده‌اند.

مدیر آژانس صدور گواهینامه‌های رانندگی بریتانیا (DVLA) تصویری روی شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده است که یک گواهینامه مجازی را نشان می‌دهد و در زیر آن نوشته است: «این نمونه اولیه ابزاری است از آن به عنوان گواهینامه مجازی یاد می‌کنیم».

این عکس نشان می‌دهد که دولت بریتانیا طراحی نمونه اولیه گواهینامه مجازی را به اتمام رسانده است و هنوز مشخص نیست چه مدت طول می‌کشد تا مدل نهایی آن به صورت گسترده وارد بازار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا