درجا زدن بازار سهام در رکود و رخوت

موبنا – شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۹۵ با کاهش ۲۷۵ واحدی به رقم ۷۵ هزار و ۸۶۳ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با ۵۳ واحد کاهش به رقم ۱۳ هزار و ۵۹۲ واحد دست یافت. شاخص سهام آزاد شناور اما با کاهش …

موبنا – شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۹۵ با کاهش ۲۷۵ واحدی به رقم ۷۵ هزار و ۸۶۳ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با ۵۳ واحد کاهش به رقم ۱۳ هزار و ۵۹۲ واحد دست یافت.

شاخص سهام آزاد شناور اما با کاهش ۲۹۰ واحدی عدد ۸۴ هزار و ۱۹۸ واحد را تجربه کرد.

شاخص بازار اول نیز در حالی با ۱۷۴ واحد افت به رقم ۵۲ هزار و ۸۸۳ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۷۰۷ واحدی به عدد ۱۶۷ هزار و ۸۸ واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش یک واحدی روی رقم ۷۹۹ واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با ۶۶ واحد، صنعتی و معدنی گل گهر با ۴۶ واحد و فولاد مبارکه با ۴۴ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با ۴۶ واحد، ایران خودرو با ۴۵ واحد و پالایش نفت اصفهان با ۴۲ واحد افزایش بالاترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر به نام خود ثبت کردند.

به گزارش فارس، امروز ارزش کل معاملات سهام در بورس تهران به بیش از ۱۱۸ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۵۳۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۸۳ هزار نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه خراسان، سیمان خزر، کارخانه چینی ایران، سرمایه‌گذاری صندوق زمین ساختمان و مسکن شمال غرب، کشتی‌رانی دریای خزر و حق تقدم خرید سهام آن، میدکو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع ایران اوراق صکوک «صبصیر» و صکاشی صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، معدنی املاح ایران، سیمان فارس نو، شیشه و گاز متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در نماد معاملاتی بانک پاسارگاد بیش از ۴۴۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵۲ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی میان کدهای درون گروهی جابه‌جا شد.

در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری سایپا نیز امروز ۱۸.۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان کد به کد شد.

در عین حال ۱۰ میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به ارزش بیش از یک میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی با معاملات انتقالی روبه‌رو شد. در نماد معاملاتی صدرا اما امروز ۷.۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی با معاملات انتقالی روبه‌رو بود.

همچنین امروز بیش از ۵.۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ارزش کمتر از ۱.۵ میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی تابعه این شرکت با هدف تجمیع سهام کد به کد شد.

در پتروشیمی جم نیز امروز اندکی بیش از ۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو بود.

در سایپا آذین اما امروز بیش از ۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۴۸ میلیون تومان با معاملات انتقالی روبه‌رو شد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام شاهد حمایت تکنیکالی گروه خودرویی‌ها همزمان با افزایش تقاضا از سوی سهامداران عمده حقوقی بود.

در عین حال بازارگردانی سهام در گروه بانک‌ها برخی از نمادهای معاملاتی پیش روی این گروه را در حول و حوش صفر تابلو قرار داد.

امروز بازار سهام ترجیح می‌داد در شرایط رکود و رخوت حاکم بر کلیت معاملات بازار سهام همچنان تک سهم‌ها و شرکت‌های برخوردار از سهام شناوری پایین را برای نوسان‌گیری بی دردسر مورد توجه قرار دهد.

به گزارش فارس، آنچه که این روزها بازار سهام به شدت از آن رنج می برد عدم وجود پول تازه و نقدینگی در گردش برای حمایت بازار گردان‌ها از سهم‌های پیشرو است.

امروز گروه معدنی‌ها و فلزی‌ها نیز با درجا زدن نمایندگان پیشروی خود در این گروه مواجه بود.

بر اساس این گزارش، ورود آرام به بازار سهام به فصل مجامع و عدم انتظار برای تقسیم سود بالا در این مجامع در کنار انگیزه فروش سهام از سوی برخی معامله گران باعث شده تا بازار شادابی چندانی را شاهد نباشد.

این در حالی است که نوعی انتظار بر رفتار معامله‌گران حاکم بوده که مانع از واگذاری دارایی‌های آنها به هر قیمتی می شود.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا