رونمایی از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات

موبنا، لیلا محمدنظامی – محمود واعظی امروز یکشنبه در مراسم روز جهانی ارتباطات و ششمین جشنواره ملی فاوا با بیان اینکه تعبیرهای غلطی در مورد شبکه ملی اطلاعات شده است خاطرنشان کرد: این شبکه هیچ محدودیتی برای هیچ کاربری نخواهد داشت. وی با تاکید بر اینکه با تحول به وجود آمده در دبیرخانه شورای عالی …

موبنا، لیلا محمدنظامی – محمود واعظی امروز یکشنبه در مراسم روز جهانی ارتباطات و ششمین جشنواره ملی فاوا با بیان اینکه تعبیرهای غلطی در مورد شبکه ملی اطلاعات شده است خاطرنشان کرد: این شبکه هیچ محدودیتی برای هیچ کاربری نخواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه با تحول به وجود آمده در دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی تعامل و همکاری جدی و خلاقانه ای در زمینه شبکه ملی اطلاعات شکل گرفته است اظهار داشت: کار شبکه ملی اطلاعات با همکاری و هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی در جریان است و به خودمان جرات می دهیم بگوییم اوایل نیمه دوم سال جاری فاز نخست این شبکه رونمایی خواهد شد.
محمود واعظی
واعظی همچنین با اشاره به بهره برداری از سه پروژه درگاه ملی خدمات هوشمند دولت، مرکز تبادل ترافیک و درگاه اتصال خدمات دولتی که به عنوان زیر ساخت های شبکه ملی اطلاعات امروز رونمایی شد خاطر نشان کرد: تلاش بر این است که با حمایت بخش خصوصی و ارائه خدمات بر روی این شبکه های زیرساختی اقتصاد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش پیدا کند.
وی افزود: یکی از آرزوهای دولت های گذشته و نیز خواسته رئیس جمهور فعلی راه اندازی دولت الکترونیک بوده و شش ماه است که زیرساخت های این شبکه آماده است و به دنبال این بودیم که دستگاه های اجرایی را به این شبکه متصل کنیم اما متاسفانه باید به دستگاه ها التماس کنیم که خدمات و اطلاعات خود را روی این شبکه قرار دهند.
وی گفت: هم اکنون ۶۰ دستگاه اطلاعات خود را بر روی این شبکه قرار داده اند تا مردم بتوانند بدون مراجعه به سازمان های مدنظر سرویس های خود را دریافت کنند. باید توجه داشت این پایان کار نخواهد بود و باید تمامی دستگاه ها بتوانند به صورت آنلاین با مردم ارتباط برقرار کنند. این پروژه می تواند علاوه بر تسهیل مراجعات مردمی، شفافیت و جلوگیری از تبعیض در فعالیت های دولتی را به همراه داشته باشد.
وزیر ارتباطات در مورد جشنواره ملی فاوا نیز گفت: این جشنواره با هدف افزایش شاخص های فنی، اقتصادی و علمی شرکت های فعال این حوزه برگزار می شود تا به تقویت شرکت های دانش بنیان و ایجاد زنجیره ایده تا تولید و در نهایت بومی سازی فناوری اطلاعات در جهت اقتصاد مقاومتی دست یابیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا