پای برنج پاکستانی به ایران باز شد

موبنا -به گزارش پایگاه خبری نیشن، صادر کنندگان برنج پاکستان پس از وقفه ای بیش از ۶ ساله، سفارشاتی را برای صادرات حدود ۳۰ هزار تن برنج به ایران ثبت کرده اند. این خبر توسط سی اچ شفیق، رئیس اتحادیه صادر کنندگان برنج پاکستان اعلام شد. شفیق، اخیرا به همراه هیئت تجاری ۲۲ نفره به …

موبنا -به گزارش پایگاه خبری نیشن، صادر کنندگان برنج پاکستان پس از وقفه ای بیش از ۶ ساله، سفارشاتی را برای صادرات حدود ۳۰ هزار تن برنج به ایران ثبت کرده اند.

این خبر توسط سی اچ شفیق، رئیس اتحادیه صادر کنندگان برنج پاکستان اعلام شد. شفیق، اخیرا به همراه هیئت تجاری ۲۲ نفره به مدت یک هفته به ایران سفر کرده بود.

وی گفت: «ما نشست های بسیار مفیدی با خریداران ایرانی داشتیم و اکثر اعضای اتحادیه صادر کنندگان برنج پاکستان سفارشات صادات برنج برای بازه زمانی می تا ژوئن ۲۰۱۶ ثبت کردند.»

«اما هنوز مشکل ترتیبات سواپ ارزی با بانک های ایرانی داریم.»

وی افزود، ایران یکی از بزرگترین وارد کنندگان برنج باسماتی است.

اعضای این هیئت پاکستانی در سفر به ایران، در شهرهای تهران و مشهد حضور یافتند و نشست هایی با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران و اتاق بازرگانی و صنایع مشهد برگزار کردند.

هدف از این مذاکرات، افزایش مبادلات تجاری دوجانبه و سرمایه گذاری بین دو کشور بوده است.

وی افزود، اتحادیه صادر کنندگان برنج پاکستان در این سفر در خصوص مسائل مرتبط با از سر گیری صادرات برنج بعد از لغو تحریم ها، اجرایی کردن ترتیبات سواپ ارزی و شرایط صدور مجوز عملکرد تولید کالا با مقامات ایرانی گفت و گو کرده است.

این گفت و گوها بین دو طرف موجب شد تا تجار و صنعتگران پاکستانی، وارد کنندگان و سرمایه گذاران ایرانی را به بررسی فرصت های تجارت در پاکستان و شراکت های پرسود جدید تشویق نمایند.

اعضای اتحادیه صادر کنندگان برنچ پاکستان همچنین از طرف ایرانی دعوت کردند تا با سفر به پاکستان ظرفیت های همکاری های مشترک بین دو کشور را بررسی کنند.

 منبع: تسنیم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا