تیرماه موعد نهایی صادرات گاز ایران به بغداد

موبنا – در حالی اواخر اردیبهشت ماه را می گذرانیم که مسئولان شرکت ملی گاز ایران پیشتر اعلام کرده بودند از اواخر اردیبهشت ماه سال ۹۵ آماده صادرات گاز به عراق براساس قرارداد اول یعنی صادرات به دو نیروگاه المنصوره و بغداد هستیم. تعویق وعده صادرات گاز به عراق تا زمانی که شرایط امنیتی این …

موبنا – در حالی اواخر اردیبهشت ماه را می گذرانیم که مسئولان شرکت ملی گاز ایران پیشتر اعلام کرده بودند از اواخر اردیبهشت ماه سال ۹۵ آماده صادرات گاز به عراق براساس قرارداد اول یعنی صادرات به دو نیروگاه المنصوره و بغداد هستیم.

تعویق وعده صادرات گاز به عراق تا زمانی که شرایط امنیتی این کشور یا حداقل مسیر صادراتی گاز ایران به عراق تامین شود دور از ذهن نبود.

معاون امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران قبلا اعلام کرده بود برای صادرات گاز ایران به عراق همه چیز آماده است اما منتظر زمان جدید هستیم که عراقی ها اعلام کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به نظر می رسد که عراقی‌ها زمان نهایی برای دریافت گاز از ایران را اعلام کرده‌اند.

نوشته های مشابه

حمیدرضا عراقی با بیان این که وزارت برق عراق پایان خردادماه و اوایل تیرماه را برای آغاز دریافت گاز از ایران اعلام کرده است، می گوید هفته گذشته هیئتی از عراق به ایران آمد و قرارداد عملیاتی، افزایش زمان و حجم گاز ارسالی به این کشور امضا شد.

به گفته وی با بهره برداری از زیرساختهای صادرات گاز به عراق در سال ٩٤ این امکان مهیا شد تا فاز نخست ارسال گاز برای تامین سوخت نیروگاه‌های بغداد آغاز شود.

به گزارش فارس در فاز اول صادرات گاز ایران به عراق روزانه ٢٥ میلیون مترمکعب گاز به بغداد صادر می شود،که با امضای الحاقیه، این مقدار در روزهای گرم به ٣٥ میلیون مترمکعب و مدت قرارداد نیز از چهار سال به ٦ سال افزایش پیدا کرد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا