HTC 10 فرانکنشتاین گوشی ها

موبنا – اچ تی سی ۱۰ با صفحه نمایش IPS LCD، پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قرار است رقابت تازه ای را در بازار دنیا آغاز کند. طراحی در نگاه اول اچ تی سی ۱۰، کاملا شبیه گلکسی های سامسونگ به نظر می رسد و فقط می توان از لوگوی پشت دستگاه فهمید …

موبنا – اچ تی سی ۱۰ با صفحه نمایش IPS LCD، پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قرار است رقابت تازه ای را در بازار دنیا آغاز کند.

طراحی

gsmarena_008

در نگاه اول اچ تی سی ۱۰، کاملا شبیه گلکسی های سامسونگ به نظر می رسد و فقط می توان از لوگوی پشت دستگاه فهمید که گوشی متعلق به اچ تی سی است. البته ناگفته نماند که طراحی پشت آن هم یادآور آیفون های اپل است.
به هر حال اچ تی سی در گوشی HTC 10 تغییراتی ایجاد کرده که از آن جمله می توان به حذف بلندگوهای بوم ساند در بخش جلویی دستگاه اشاره کرد. بدنه گوشی فلزی است و حسی از مقاومت را القا می کند.
کلید پاور درست در وسط لبه سمت راست قرار گرفته و به راحتی در دسترس است و غیر از کلیدهای تنظیم صدا هیچ برآمدگی دیگری روی بدنه گوشی دیده نمی شود.
البته در بخش پشتی لنز از بدنه بیرون زده که نمی توان آن را جزو نقاط ضعف گوشی در نظر گرفت. گوشی کمی سنگین است و این سنگینی در بخش بالاتر گوشی بیشتر حس می شود. این توزیع نشدن یکنواخت وزن باعث شده گوشی حتی سنگین تر از مقدار واقعی خود به نظر برسد.
کلید Home گوشی برخلاف سایر گوشی ها فشاری نیست، بلکه لمسی است و حسگر اثر انگشت روی آن تعبیه شده است. برای روشن کردن گوشی در حالت استندبای نیز به کار می رود.
در سمت چپ فریم گوشی پورت microSd قرار گرفته که امکان افزایش حافظه فراهم می کند و یکی از نقاط قوت گوشی به شمار می رود. در بالای فریم گوشی نیز بخشی پلاستیکی برای آنتن دهی بهتر وجود دارد.

حسگر اثر انگشت

gsmarena_004

نوشته های مشابه

برای اولین بار در گوشی های پرچمدار اچ تی سی پس از One Max، حسگر اثر انگشت ارایه شده است. این حسگر با کلید لمسی Home یکپارچه شده و در بخش جلوی گوشی قرار گرفته و سرعت قابل قبولی دارد.

صفحه نمایش

gsmarena_001

اچ تی سی امسال روی گوشی HTC 10 از نمایشگری با وضوح QHD بهره برده که با توجه به سایز ۲/۵ اینچی از نوع Super LCD کیفیت مناسبی دارد. رنگ ها در این صفحه نمایش کمی اشباع تر از حالت واقعی به نظر می رسند، زوایه دید و کنتراست و عمق رنگ مشکی مناسب است. عملکرد صفحه نمایش HTC 10 زیر نور خورشید خیلی رضایت بخش نیست.
رابط کاربری گوشی مثل نسل های قبلی Sense است و از ژست های حرکتی پشتیبانی می کند. در حالت استندبای می توان با دو ضربه، صفحه نمایش آن را روشن کرد و می توان در حالت استندبای با دو بار لمس نمایشگر در بخش بالایی صفحه اپلیکیشن دوربین را اجرا کرد.

دوربین

gsmarena_005

اچ تی سی در پرچمدار جدید خود از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی ساخت سونی بهره برده است. این حسگر به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده و از سیستم زوم لیزری برخوردار است. اندازه پیکسل های این حسگر ۵۵/۱ میکرون است و از لنز F/1.8 بهره می برد تا نور محیط را به خوبی جذب کند.

gsmarena_003
بالانس رنگ سفید و اشباع رنگی در تصاویر ثبت شده به وسیله این دوربین رضایت بخش است. در حالت تنظیمات خودکار و در محیط های با منبع نور مناسب، دوربین این گوشی تصاویری با رنگ هایی روشن تر از حالت طبیعی ثبت می کند.
دوربین ثانویه HTC 10 به لرزشگیر اپتیکال و سیستم زوم خودکار شده است. این دوربین حتی در محیط های تاریک نیز تصاویر مناسبی ثبت می کند که باعث می شود این گوشی به انتخاب خوبی برای علاقمندان به تصاویر سلفی تبدیل شود.

پردازنده

HTC 10 مجهز به آخرین نسل از پردازنده های کوالکام، اسنپدراگون ۸۲۰ است و از ۴ گیگابایت رم بهره می برد. این پردازنده ، چهار هسته ای است، دو هسته آن از فرکانس ۱۶/۲ گیگاهرتز و دو هسته دیگر از فرکانس ۶/۱ گیگاهرتز بهره می برد. این گوشی همچنین از پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۳۰ برخوردار است، به این ترتیب در پردازش های سنگین و اجرای بازی های گرافیکی گرم نمی شود و مصرف انرژی نیز مناسب است.

باتری

gsmarena_012

اچ تی سی تاکنون در زمینه باتری برای گوشی های پرچمدارش عملکرد خوبی نداشته، اما در گوشی HTC 10 روی باتری تمرکز زیادی داشته است و باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را برای این گوشی در نظر گرفته است. این باتری با توجه به صفحه نمایش ۲/۵ اینچی عملکرد خوبی دارد.
HTC 10 برای پخش ویدیویی با وضوح HD حدود ۱۰ ساعت و ۲۰ دقیقه شارژ نگه می دارد، همچنین برای وبگردی ۱۱ ساعت دوام می آورد.
بنابراین برای کارهای معمولی و نیمه سنگین می توان تا یک روز شارژدهی روی این گوشی حساب کرد. شارژ کردن گوشی نیز حدود ۹۰ دقیقه زمان می برد که زمان خوبی برای یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به شمار می رود.

gsmarena_010

نقاط ضعف

شاید یکی از بزرگ ترین ایرادهایی که بتوان از اچ تی سی ۱۰ گرفت، عملکرد کند دکمه شاتر دوربین باشد.
اما وزن سنگین دستگاه و از سویی، شباهت ظاهری بدنه به گوشی های سری گلکسی سامسونگ و آیفون اپل، از نقاط ضعف این گوشی به شمار می روند.

gsmarena_002

کلام آخر

HTC 10 نسبت به نسل های قبل طراحی متفاوتی دارد که شاید بتوان آن را یکی از نقاط قوت این گوشی به شمار آورد، اما این گوشی کمی تداعی کننده هیولای چندتکه و معروف فرانکنشتاین هم هست.
نزدیک شدن طراحی گوشی به گوشی های سامسونگ و اپل، باعث می شود که اچ تی سی از طراحی خاص گوشی های خود و به نوعی امضای خود فاصله بگیرد. به هر حال HTC 10 دوربین و باتری خوبی دارد و از پردازنده قدرتمندی همپای گوشی های حال حاضر بازار برخوردار است که به این ترتیب می توان انتظار داشت که به گزینه ای برای انتخاب مشتریان تبدیل شود.

 منبع: فناوران | نویسنده: ساحره چمنی

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام
    ببخشید ادمین جان ما تا جایی که یادمون میاد پشت پرچمدار های htc از m7 نا حالا همین جوری بوده
    شما چه شکلی میگی شکل apple هست اگر هم شباهتی باشه apple شبیه htc میشه
    جلوی گوشی هم که htc مثل همیشه از دکمه های لمسی استفاده کرده که در اولین گوشی هاش هم همین
    طور بوده پس باز هم نمیشه گفت جلوش شبیه samsung هست
    اصلاح کنید متلب رو اطفا

دکمه بازگشت به بالا