سرانجام پرونده مينو خالقي!

موبنا – يكي از اين دو مسئول به نام آيت‌ا… جنتي در مقام موافق با ابطاي آراي خالقي صحبت داشت و دكتر حسن روحاني اما به گونه‌اي ديگر سخن گفت. ديروز دبير نهادي كه آراي مينو خالقي را ابطال شده از راي اين نهاد دفاع كرد و رئيس دولتي كه در سخنراني‌هاي خود تعداد زنان …

موبنا – يكي از اين دو مسئول به نام آيت‌ا… جنتي در مقام موافق با ابطاي آراي خالقي صحبت داشت و دكتر حسن روحاني اما به گونه‌اي ديگر سخن گفت. ديروز دبير نهادي كه آراي مينو خالقي را ابطال شده از راي اين نهاد دفاع كرد و رئيس دولتي كه در سخنراني‌هاي خود تعداد زنان راه يافته به مجلس دهم را ۱۸ نفر اعلام مي‌كند يعني خالقي را هم منتخب مي‌داند، تاكيد كرد كه هنوز درباره حضور خالقي در مجلس نااميد نيست. اكنون تنها يك موضوع مشخص نيست و آن هم سرانجام پرونده مينو خالقي است.

نظارت استصوابي شوراي نگهبان در تمام مراحل است

دبير شوراي نگهبان گفت: بعضي ادعا مي‌كنند بعد از راي‌گيري فقط مجلس است كه مي‌تواند اعتبارنامه فرد فاقد صلاحيت را تاييد نكند. آيت‌ا… احمد جنتي راجع به ابطال انتخابات بعضي از نامزدها به علت دستيابي به اسناد جديد كه حاكي از عدم صلاحيت برخي افراد بود، گفت: نظارت استصوابي شوراي نگهبان عام و در تمام مراحل است و اين اقدام سابقه هم داشته درباره فردي كه بعد از رأي‌آوردن معلوم شد، مدرك تحصيلي‌اش فاقد اعتبار است و انتخابات را شوراي نگهبان ابطال كرد. وي افزود: بعضي ادعا مي‌كنند بعد از رأي‌گيري فقط مجلس است كه مي‌تواند اعتبارنامه فرد فاقد صلاحيت را تاييد نكند. اين ادعا علاوه بر اينكه خلاف نظارت استصوابي قبل از ورود به مجلس است، تاريخ هم نشان نمي‌دهد كه در مجلس اعتبارنامه‌اي را به جز يك مورد رد كرده باشند و به شهادت تاريخ اين جاي معامله و بده و بستان است. جنتي خاطرنشان كرد: دولت و مجلس باید مساله مهم اقتصاد مقاومتي را با روحيه انقلابي پيگيري كنند تا مشكل توليد و اشتغال حل شود، قوه قضائیه هم بايد انقلابي باشد تا بتواند اجراي عدالت كند، دولت بايد انقلابي باشد تا در خدمت به نظام و مردم و اجراي قانون موفق باشد. بدون روحيه انقلابي و استكبارستيزي كه لازمه انقلابي‌گري است نمي‌تواند اصول و مباني انقلاب اسلامي را حفظ كند.

وزارت كشور در حال پيگيري است

اما ظهر ديروز در جلسه نشست مطبوعاتي رئيس‌جمهور كه به صورت زنده از شبكه خبر سيما پخش شد يكي از صريح‌ترين سوالات را نماينده مطبوعات استان کرمان مطرح كرد. او با ذكر مثال مشخص «ابطال آراي مينو خالقي منتخب اصفهان» از رئيس‌جمهوري خواست درباره اقدامي كه در اين زمينه انجام مي‌دهد توضيحاتي ارائه كند و به او يادآور شد انتظار مي‌رود دولت به شعارهاي خود عمل كند نه آنكه سال آينده نيز همين شعارها تكرار شود. اين خبرنگارهمچنين از رئيس‌جمهوري پرسيد: آيا دولت از شعارهاي خود عقب نشسته است و اگر چنين نيست و همچنان پيگير است چرا برخي فرمانداران با اين برنامه‌ها همسو نيستند؟ روحاني پاسخ داد: من از شعارها و برنامه‌هاي خود عقب ننشسته‌ام و درباره مثالي كه ذكر كرديد (ابطال آراي ۲۰۰ هزار نفر از مردم اصفهان به مينو خالقي) نيز نظر خودم و دولت را هم در يك سخنراني عمومي و هم در قالب نامه به وزارت كشور اعلام و تصريح كرده‌ام كه روند قانوني بايد مراعات شود. منتها بعضي از امور در اختيار دستگاه اجرايي نيست. رئيس‌جمهوري در ادامه گفت: البته هنوز نااميد نيستم و وزارت كشور در حال انجام اقدامات لازم است. نبايد بگذاريم بدعتي گذاشته و قانون نقض شود كه اگر چنين شود اميد به آينده از دست مي‌رود. روحاني درباره فرمانداران ناهمسو با برنامه‌هاي دولت نيز گفت: بحث مخالفت با دولت نيست. ملاك اين است كه با آراي مردم بايد هماهنگ باشند.

 منبع: روزنامه آرمان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا