بازار طلا در سکون

موبنا – چند عامل بر نوسان قیمت طلا و ارز در کشور تاثیر عمده دارد، از جمله این عوامل می توان به نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی و همچنین میزان عرضه و تقاضای موجود دربازار اشاره کرد. طلا امسال تقریبا حرکت رو به پایینی داشت و تغییرات قیمت آن در بازه کوچکی محدود ماند …

موبنا – چند عامل بر نوسان قیمت طلا و ارز در کشور تاثیر عمده دارد، از جمله این عوامل می توان به نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی و همچنین میزان عرضه و تقاضای موجود دربازار اشاره کرد. طلا امسال تقریبا حرکت رو به پایینی داشت و تغییرات قیمت آن در بازه کوچکی محدود ماند که باعث شد وضعیت این فلز زرد پس از نوسان شدیدی که در سال ۲۰۱۳ داشت، تقریبا یکنواخت به نظر برسد. از جمله عوامل عمده ای که طلا را در سال جاری میلادی تحت تاثیر قرار دادند، آشفتگی سیاسی و بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی در اروپای شرقی و خاورمیانه بود که تقاضای سرمایه گذاران برای پناهگاه مطمئن دارایی را افزایش داد و به صعود طلا کمک کرد اما نگرانی‌ها نسبت به کندی موتور رشد اقتصادی چین، بر میزان تقاضا و همچنین قیمت این فلز تاثیر گذاشت. در حال حاضر بنا به پیش‌بینی رئیس اتحادیه طلا و جواهر، قیمت طلا در هفته آینده نیز مثل هفته گذشته بوده و به اعتقاد کارشناسان، تغییر و نوسان چندانی را در بازار شاهد نخواهیم بود.

محمد کشتی آرای در خصوص قیمت طلا در هفته گذشته، اظهار کرد:در ابتدای هفته گذشته قیمت اونس جهانی ۱۲۸۸دلار بود که در طول هفته نوسان کاهشی ۱۳دلاری را تجربه کرده و به ۱۲۷۵دلار رسید. ‌از اواسط هفته گذشته قیمت ارز افزایش یافت و از طرفی شاهد کاهش قیمت جهانی بودیم که همین موضوع قیمت سکه را از یک میلیون و ۳۹ هزار تومان به یک میلیون و ۳۳ هزار تومان کاهش داد.البته افزایش قیمت ارز، کاهش قیمت جهانی طلا را پوشش داد و همین موضوع باعث شد که روند کاهشی چندانی را در بازار طلا شاهد نباشیم.

 منبع: قانون

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا