دولت هند هم می‌تواند قفل آیفون را بشکند

موبنا، میثم لطفی – چند ماه قبل سازمان پلیس فدرال آمریکا (FBI) که اپل درخواست آنها را برای باز کردن یک در مخفی و دسترسی آژانس‌های دولتی آمریکا به سیستم داخلی گوشی هوشمند آیفون رد کرده است و بر این اساس در پرونده «سَن برناردینو» ماموران پلیس نتوانسته‌اند به محتویات آیفون سید فاروق دسترسی داشته …

موبنا، میثم لطفی – چند ماه قبل سازمان پلیس فدرال آمریکا (FBI) که اپل درخواست آنها را برای باز کردن یک در مخفی و دسترسی آژانس‌های دولتی آمریکا به سیستم داخلی گوشی هوشمند آیفون رد کرده است و بر این اساس در پرونده «سَن برناردینو» ماموران پلیس نتوانسته‌اند به محتویات آیفون سید فاروق دسترسی داشته باشند.

مدت کوتاهی پس از این خبر گفته شد که سازمان FBI موفق شده است قفل آیفون این متهم را بشکند و برای این کار از یک شرکت نرم‌افزاری به نام Celebrite کمک گرفته است.

iphone (2)

پس از آنکه دادگاه‌های قضایی میان اپل و FBI برای باز کردن قفل آیفون آغاز شد، اداره پلیس لس‌آنجلس (LAPD) برای رمزنگاری داده‌های یک دستگاه آیفون تلاش‌هایی انجام داده است. این سازمان همانند FBI از یک شرکت نرم‌افزاری خارجی کمک گرفت و سرانجام توانست این کار را انجام دهد. البته هیچ یک از دو سازمان FBI و LAPD اعلام نکردند که چگونه این کار را انجام دادند.

هم‌اکنون «راوی شانکار پراساد» وزیر ارتباطات هند اعلام کرده است که دولت این کشور این توانایی را دارد تا بتواند قفل گوشی‌های آیفون اپل را بشکند. به گفته او، دولت هند یک ابزار موبایلی ویژه ساخته است امکان شکستن قفل آیفون را فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا