مجسمه هیتلر ۱۷ میلیون دلار فروخته شد+عکس

موبنا – این مجسمه که از شمع فشرده ساخته شده است در سال ۲۰۱۱ توسط موریزو کاتالن، مجسمه ساز و هنرمند بحث برانگیز و طنز پرداز ایتالیایی ساخته شد. مجسمه ساز ایتالیایی با مهارتی خاص مجسمه آدولف هیتلر پیشوای نازی‌ها که در سال ۱۹۴۵ خودکشی کرد، را در حالی که بر زانو نشسته و به …

موبنا – این مجسمه که از شمع فشرده ساخته شده است در سال ۲۰۱۱ توسط موریزو کاتالن، مجسمه ساز و هنرمند بحث برانگیز و طنز پرداز ایتالیایی ساخته شد.

مجسمه ساز ایتالیایی با مهارتی خاص مجسمه آدولف هیتلر پیشوای نازی‌ها که در سال ۱۹۴۵ خودکشی کرد، را در حالی که بر زانو نشسته و به بالا نگاه می کند، ساخته است.
مجسمه هیتلر ۱۷ میلیون دلار فروخته شد (+عکس)
مجسمه دارای دو شکل کاملا متفاوت است وقتی کسی از پشت به مجسمه نگاه کند مجسمه سیمای یک نو جوان عادی با کت و شلوار سربی رنگ مشاهده می کند اما وقتی از روبری مجسمه قرار می گیرد، سیمای آدولف هیتلر که شعله جنگ جهانی دوم را بر افروخت و باعث کشته شدن ۵۹ میلیون انسان شد را مشاهده می کند.

هنرمند و مجسمه ساز ایتالیایی که در سال ۱۹۶۰ در “پادوا” واقع در شمال ایتالیا متولد شد، نام مجسمه هیتلر را «Him» یا به عبارتی “او” گذاشت و خریدار را به پرداخت ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار وادار کرد .

این مجسمه در سال ۲۰۱۲ نیز در لهستان در بازداشتگاه سابق یهودیان به نمایش گذاشته شد اما با مخالفت و اعتراض یهودیان روبر شد و از آنجا برداشته شد.

The Human Factor at Hayward Gallery, London.  Photo by Linda Nylind. 14/6/2014.
The Human Factor at Hayward Gallery, London.
Photo by Linda Nylind. 14/6/2014.
 منبع:عصرخبر  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا