سزارین بزرگترین ضایعه پزشکی است

موبنا – وی تصریح کرد: یک سوم از ناهنجاریهای جنینی مربوط به ژنتیک و دو سوم مابقی از عوامل محیطی نشات می‌گیرد، در نتیجه آرامش مادر در دوران بارداری و عدم استرس وی نقش موثری در سلامتی مادر و نوزاد ایفا می‌کند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تلاش برای تولد نوزادان سالم را از محورهای …

موبنا – وی تصریح کرد: یک سوم از ناهنجاریهای جنینی مربوط به ژنتیک و دو سوم مابقی از عوامل محیطی نشات می‌گیرد، در نتیجه آرامش مادر در دوران بارداری و عدم استرس وی نقش موثری در سلامتی مادر و نوزاد ایفا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تلاش برای تولد نوزادان سالم را از محورهای اصلی توسعه جوامع عنوان کرد و گفت: ماماها با ارائه مشاوره‌های مربوطه به مادران باردار می‌توانند در توسعه کشورها گامهای بلندی بردارند.

وی ضمن تاکید بر لزوم بهره بردن از آخرین یافته‌های روز دنیا در تولد نوزادان ماما را امین‌ترین مشاور زنان دانست و ابراز کرد: در لحظه تولد مادر باردار پس از خداوند به دستان پرتوان و پر از تجربه ماما چشم امید می‌بندد و به طوری کلی سرنوشت مادر و نوزاد به دستان ماما رقم می‌خورد.

بیگلری با بیان اینکه اگر دانش، دلسوزی و تجربه ماما در حد اکمل باشد مادر به همراه فرزند تازه متولد شده‌اش به کانون گرم خانواده بازمی‌گردد، خاطرنشان کرد: اما اگر خلاف این موضوع رخ دهد تاثیرات آن در جامعه جبران ناپذیر است.

نوشته های مشابه

وی مامایی را مقدس‌ترین شغل دنیا دانست و تصریح کرد: برای ساختن پایه‌های توسعه‌ای هر کشور نقش ماما قابل توجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان سزارین را بزرگترین ضایعه پزشکی دانست و ابراز کرد: انجام عمل سزارین به اقتصاد کشور نیز ضربه می‌زند در نتیجه ضروری است تا نسبت به ترویج زایمان طبیعی در کشور و استان زنجان توجه کرده و زنان باردار را به انجام مشاوره‌های مامایی ترغیب کنیم.

وی افزود: پرهیز از سهل‌انگاری و غفلت و تقاضای راهنمایی و مشاوره با فرد متخصص و باتجربه در زمان فارغ شدن بیمار باردار و به روز نگه داشتن دانش فنی سه توصیه‌ای است که ماما باید در حین کار به آنها توجه داشته باشد.

 منبع: تسنیم

دکمه بازگشت به بالا