معرفی گوشی های پرفروش دو سیمکارته در بازار

موبنا، لیلا محمدنظامی – به گفته منابع بازاری، استفاده از گوشی‌های دوسیم کارته نیز مزایایی دارد از جمله اینکه کاربر می‌تواند در یک زمان دو سیم کارت داشته باشد و از یکی برای دیتاها و از دیگری برای صحبت کردن و پیامک فرستادن استفاده کند. به گفته فروشندگان موبایل، در حال حاضر گوشی های Huawei …

موبنا، لیلا محمدنظامی – به گفته منابع بازاری، استفاده از گوشی‌های دوسیم کارته نیز مزایایی دارد از جمله اینکه کاربر می‌تواند در یک زمان دو سیم کارت داشته باشد و از یکی برای دیتاها و از دیگری برای صحبت کردن و پیامک فرستادن استفاده کند.
به گفته فروشندگان موبایل، در حال حاضر گوشی های Huawei P8 Lite Dual SIM ، Huawei G8 Dual SIM Mobile Phone، LG K10 Dual SIM Mobile Phone ، Samsung Galaxy A3 (2016) Dual SIM SM و Huawei Honor 4X Dual SIM Mobile Phone از جمله پرفروش های دوسیمکارته در بازار محسوب می شوند.
Huawei P8 Lite Dual SIM با قیمت ۶۳۹,۰۰۰ تومان
این مدل گوشی دو سیمکارته هوآوی که با قیمت زیر ۷۰۰ هزار تومانی در بازار عرضه می شود تا کنون با تقاضای بالایی از سوی مشتریان همراه شده است.
هوآوی P8 لایت می‌تواند انتخاب خوبی برای کسانی باشد که به زیبایی ظاهری گوشی‌شان اهمیت می‌دهند. البته این گوشی نه تنها در ظاهر بلکه از نظر مشخصات سخت‌افزاری هم انتخاب خوبی به شمار می‌رود و ارزش خرید بالایی دارد.
این گوشی از دو‌ سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. البته شیار سیم‌کارت دوم دو کاربرد دارد که فقط می‌توان از یکی از این دو امکان بهره برد. از شیار سیم‌کارت دوم می‌توان برای سیم‌کارت یا کارت‌ حافظه‌ی جانبی تا حداکثر ۱۲۸ گیگابایت استفاده کرد.
ymieofum
این گوشی دارای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی است؛ هرچند به نظر از لرزش‌گیر لیزری تصویر خبری نیست.
باتری این گوشی ۲۲۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد و از دو گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد.
تراشه و سیستم‌عامل هوآوی p8لایت ازنوع ۶۴ بیتی، قدرت بیشتر را در کنار مصرف پایین‌تر به ارمغان آورده‌اند. همچنین دوربین‌های با کیفیت ۱۳ و ۵ مگاپیکسل و نمایشگری ۵.۰ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ می‌توانند از نقاط قوت هوآوی P8لایت و دلایل خوبی برای خرید این گوشی باشند.
برای هوآوی P8 لایت سیستم‌عامل اندروید کیت‌کت نسخه‌ی ۵.۰.۲ درنظر گرفته شده که یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود.
یکی از نقاط ضعف این گوشی انتخاب کاربر بین سیم‌کارت دوم و کارت حافظه‌ی جانبی است، کاربر نمی‌تواند از هر دو ویژگی به صورت هم‌زمان استفاده کند.
Huawei G8 Dual SIM Mobile Phone با قیمت ۸۹۹,۰۰۰ هزار تومان
بی‌شک هوآوی یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی تولید گوشی همراه است. این شرکت سعی می‌کند در جدیدترین محصولات خود از بهترین فناوری‌ها استفاده کند تا آن‌ها را هم‌سطح محصولات شرکت‌های مشهور تکنولوژی قرار دهد.
G8
گوشی «هوآوی جی۸ دو سیم‌کارت» (Huawei G8 Dual SIM) را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌ها با امکانات مطلوب در این بازه‌ی قیمتی دانست.
دوربین اصلی که می‌تواند تصاویر کم‌نظیری ثبت کند، نمایشگر بزرگ با تراکم مناسب، سخت‌افزار میان‌رده که می‌تواند اکثر نیاز‌های شما را برآورده کند، امنیتی بر پایه‌ی حسگر اثرانگشت و طراحی زیبا و یکپارچه، این گوشی را به یکی از بهترین‌ها و درعین‌حال ارزان‌ترین‌های هوآوی تبدیل کرده است.
LG K10 Dual SIM Mobile Phone با قیمت ۶۱۹ هزار تومان
گوشی «ال‌جی کی۱۰ دو سیم‌کارت» (LG K10 Dual SIM) از این گوشی‌های میان‌رده است که مشخصات و امکانات قابل‌قبولی در مقایسه با بقیه گوشی‌های این سری دارد.
ال‌جی K10 با پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی ۴G، مجهز شدن به سخت‌افزار و مقدار رم کافی که می‌تواند برای انجام امور روزانه مطلوب باشد، نمایشگری بزرگ و باکیفیت مناسب، دو دوربین که می‌توانند برای عکاسی، افراد عادی کافی و مناسب باشند و تجهیزش به نسخه‌ی اندروید انتخاب مناسبی باشد.
K10
استفاده از تراشه‌ی میان‌رده‌ی مدیاتک به همراه ۲ گیگابایت رم علاوه بر اینکه انجام کار‌های روزانه را برای کاربر تضمین می‌کند، به وی امکان می‌دهد تا به اینترنت پرسرعت نسل چهارم متصل شود. همچنین انجام بازی‌های نسبتا سنگین را هم ممکن می‌کند تا کاربران K10 از این بابت هم خیال راحتی داشته باشد.
برای ال‌جی K10 چیزی در حدود ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته‌شده است که با کارت حافظه‌ی جانبی تا ۳۲ گیگابایت دیگر قابل‌افزایش است.
باقی امکانات ارتباطی مثل Wi-Fi، بلوتوث و رادیو برای کاربران این گوشی فراهم‌شده است. یکی از مواردی که می‌تواند فروش یکی از جدید‌ترین میان‌رده‌های ال‌جی را بیشتر کند، نمایشگر آن است. نمایشگری باکیفیت و شفاف از نوع LCD که تراکم ۲۷۷ پیکسل بر اینچ دارد.
Samsung Galaxy A3 (2016) Dual SIM با قیمت ۹۳۰ هزار تومان
گوشی «سامسونگ گلکسی A3 (2016) دو سیم‌کارت» (Samsung galaxy A3 (2016) از این سری یک میان‌رده‌ی باکیفیت به‌حساب می‌آید.
سخت‌افزاری که می‌تواند برای انجام بسیاری از امور مفید باشد، بدنه‌ی زیبا و چشم‌نواز، نمایشگری که کیفیتش چشم‌ها را خیره می‌کند و دوربینی که تصاویر فوق‌العاده ثبت می‌کند از مشخصات این گوشی میان‌رده هستند.
Samsung Galaxy A3
استفاده از فلز در ساخت بدنه‌ی یک گوشی میان‌رده می‌تواند ظاهری زیبا و چشم‌نواز را با خود به همراه داشته باشد. قاب اصلی و قاب پشتی تمام فلزی به همراه ضخامت ۷.۳ میلی‌متری و وزن ۱۳۲گرمی از ویژگی‌های جالب و جذاب در گلکسی A3 هستند؛ که در مقایسه با نسخه‌ی سال قبل کمی افزایش داشته‌اند.
نمایشگری با پنل اولد و فناوری سوپر امولد به اندازه‌ی ۴.۷ اینچ و رزولوشن HD برای این گوشی عالی به نظر می‌رسد.
این نمایشگر می‌تواند تصاویر را با اشباع رنگ چشم‌نواز و با تراکم ۳۱۲ پیکسل بر اینچ به تصویر بکشد. همچنین برای محافظ از آن از جدیدترین نسخه‌ی محافظ‌های گوریلا گلس بهره برده شده است.
در کنار این سخت‌افزار می‌توان پشتیبانی از شبکه‌ی ۴G، بلوتوث، رادیو، NFC و Wi-Fi را هم اضافه کرد.
دو دوربین با سنسور‌های ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی برای گلکسی A3 کاملا مناسب و کافی به نظر می‌رسند.
همچنین دوربین اصلی به فلشی از نوع LED مجهز شده است. با این دوربین ۱۳ مگاپیکسلی می‌توانید ویدیو‌هایی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید. اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی ۵.۱ و باتری با ظرفیت ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت از دیگر قابلیت‌های این میان‌رده‌ی خوش‌ساخت هستند.
بدنه‌ای تمام فلزی با ضخامت و وزن مناسب، دوربین اصلی با سنسور ۱۳ مگاپیکسل، نمایشگری ۴.۷ اینچی با فناوری سوپرامولد و تراکم بالا، سخت‌افزاری بر پایه‌ی تراشه‌ی اسنپ‌دارگون ۴۱۰ و مقدار ۱.۵ گیگابایت رم می‌توانند برای این گوشی میان‌رده بسیار مناسب باشند و شانس خرید آن را بیشتر کنند.
البته می‌توان به این مشخصات پشتیبانی از شبکه‌ی ۴G و باتری با ظرفیت مطلوب ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را هم اضافه کرد که این گوشی را به یکی از بهترین‌های بازار تبدیل کرده‌اند.
Huawei Honor 4X Dual SIM Mobile Phone با ۶۰۹,۰۰۰ هزار تومان
یکی از فاکتور‌ها یا اگر کمی رک باشیم، مهم‌ترین فاکتور انتخاب گوشی‌های میان‌رده دوسیمکارت، قیمت است. گوشی میان‌رده‌ی «هو‌آوی آنر ۴ایکس دو سیمکارته» (Huawei Honor 4X) با سخت‌افزاری پذیرفتنی و نمایشگری بزرگ، می‌تواند یکی از این انتخاب‌ها باشد.
Huawei Honor 4X Dual
آنر ۴X به نمایشگری ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل مجهز شده است. از قوت‌های این نمایشگر بزرگ می‌توان به تراکم ۲۶۷ پیکسل بر هر اینچ و فناوری IPS استفاده‌شده در آن اشاره کرد. از مزیت‌های آنر ۴X استفاده از تراشه‌ی اختصاصی ۶۴ بیتی هو‌آوی با نام «های‌سیلیکون کرین ۶۲۰» است. پردازنده‌ی ۸ هسته‌‌ای با معماری کورتکس A53 و قدرت پردازش ۱.۲ گیگاهرتز روی این تراشه قرار دارد؛ همچنین پردازنده‌ی گرافیکی «مالی ۴۵۰»، ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۲ گیگابایت رم از دیگر مشخصات سخت‌افزار قدرتمند آنر ۴X هستند.
می‌توان از کارت حافظه‌ی جانبی هم تا حجم ۳۲ گیگابایت، در این گوشی بهره برد. این گوشی که از پلاستیک مرغوبی ساخته شده است، ۱۶۵ گرم وزن دارد که یکی از ضعف‌هایش محسوب می‌شود؛ البته قطر ۸.۷ میلی‌متری این گوشی هم می‌تواند برایش کمی ضخیم به‌ نظر برسد.
در عوض آنر ۴X از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی ۴G پشتیبانی می‌کند که در این بازه‌ی قیمتی بسیار مطلوب است. از دیگر فناوری‌های ارتباطی آنر ۴X ، می‌توان به امکان استفاده از Wi-Fi برای اتصال به اینترنت، امکان استفاده از بلوتوث و همچنین رادیوی FM اشاره کرد؛ البته فناوری محبوب OTGهم برای اتصال فلش از طریق پورت microUSB در این گوشی گنجانده شده است.
برای آنر ۴X، دو دوربین با حسگر‌های ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده که برای این رده‌ی قیمتی مناسب به نظر می‌رسند. اندروید این گوشی با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شده، کمی قدیمی به نظر می‌رسد؛ البته رابط کاربری ایموشن نسخه‌ی سوم، تمامی کمبود‌های اندروید کیت کت نسخه‌ی ۴.۴ را به‌خوبی پوشش داده است.
در کنار این امکانات خوب، باتری لیتیوم-پلیمری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آنر ۴X با توجه به نمایشگر و تراشه‌ی کم‌مصرفش بازده‌ی خوبی دارد.
Samsung Galaxy Grand Prime Dual SIM SM-G531H/DS Mobile Phone با ۵۰۵,۰۰۰ هزار تومان
شرکت سامسونگ در فاصله‌ای کوتاه پس از عرضه و فروش موفقیت‌آمیز گوشی «سامسونگ گلکسی گرند پرایم» (Samsung Galaxy Grand Prime)، تصمیم به عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از این گوشی گرفت.
«گرند پرایم» جدید همچنان ۱۵۶ گرم وزن و در حدود ۸.۶ میلی‌متر ضخامت دارد. این گوشی دارای نمایشگری ۵.۰ اینچی از نوع LCD با فناوری TFT است؛ همچنین رزولوشن ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسل دارد که می‌تواند تراکم ۲۲۰ پیکسل بر اینچ را به نمایش درآورد.
در این گوشی از تراشه‌ی اسپردتروم SC8830 استفاده شده‌ که تراشه‌ای از نوع ۳۲ بیتی است.
یکی از تغییرات نسل جدید به فرکانس پردازنده‌ی مرکزی «گرند پرایم» جدید مربوط است. فرکانس این پردازنده در مقایسه با نسل قبلی‌اش، ۱۰۰ مگاهرتز بیشتر شده و به ۱.۳ گیگاهرتز رسیده است؛ همچنین برای این گوشی، هشت گیگابایت حافظه‌ی داخلی و یک گیگابایت رم در نظر گرفته شده است.
«گرند پرایم» از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی ۳G پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از Wi-Fi، بلوتوث و رادیو هم در این گوشی وجود دارد. سامسونگ، «گرند پرایم» را به امکانات مکان‌یابی مثل A-GPS، GLONASS و Beidou مجهز کرده است.
دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی برای کور پرایم در نظر گرفته شده‌ است. دوربین اصلی این گوشی می‌تواند ویدیو‌هایی را با نهایت رزولوشن HD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.
از دیگر تغییرات مهم در این نسل، مجهز شدن به اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی ۵.۱ است. این تغییر را می‌توان یکی از نقاط قوت بزرگ نسل جدید «گرند ‌پرایم» در مقایسه با نسل قدیمش دانست که باعث شده سیستم‌عامل و سخت‌افزار هر دو، از نوع ۳۲ بیتی باشند. در بخش باتری هم در مقایسه با نسل قبلی، تغییری صورت نگرفته و همان باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تعویض‌شدنی برای «گرندپرایم» استفاده شده است. این گوشی چهار رنگ سفید، مشکی، طلایی و نقره‌ای دارد.
Huawei Honor 4C Dual SIM – U01 Mobile Phone با قیمت ۴۶۹ هزار تومان
Huawei-Honor-4C-smartphone-Huawei-Honor-4C
این محصول برای آن دسته از افرادی که به دنبال خرید یک گوشی دوسیمکارته با ویژگی‌های جذاب و در آخر مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند هستند، مناسب است.
در نگاه اول به آنر ۴C می‌توان دریافت که هوآوی در طراحی این گوشی، به طرز مشهودی از نسل‌های گذشته‌ی آن الهام گرفته است؛ به‌طوری که می‌توان گفت طراحی آنر ۴C بسیار شبیه به برادر بزرگ‌تر خود یعنی آنر ۴X است.
از شباهت‌های این دو محصول می‌توان به قاب پلاستیکی بافت‌دار، موقعیت یکسان دوربین اصلی و لبه‌های مسطح اشاره کرد. این گوشی میان‌رده ۸.۸ میلی‌متر ضخامت و ۱۶۲ گرم وزن دارد. درمجموع می‌توان ابراز کرد که جنس بدنه‌ی این گوشی کاملا رضایت‌بخش است.
آنر ۴C در سه رنگ سفید، مشکی و طلایی معرفی‌شده است که رنگ‌های سفید و طلایی آن جذاب‌تر به نظر می‌رسند. این گوشی به یک نمایشگر ۵ اینچی با تکنولوژی IPS مجهز شده که وضوح تصویر ۷۲۰ × ۱۲۸۰ پیکسل را نمایش می‌دهد. انتخاب نمایشگر HD برای گوشی میان‌رده‌ی آنر ۴C هرگز نمی‌تواند ناامیدکننده باشد؛ بلکه کاملا راضی‌کننده است.
همچنین این نمایشگر تراکم پیکسلی ۲۹۴ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌دهد که رقمی منطقی به‌حساب می‌آید. سخت‌افزار این محصول را تراشه‌ی ۶۴ بیتی Kirin 620 تشکیل می‌دهد که در خود یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با سرعت ۱.۲ گیگاهرتز و رم دو گیگابایتی می‌بیند. هشت گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است که قابل ارتقا به‌وسیله‌ی کارت حافظه‌ی microSD است.
یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی به همراه یک فلاش LED بر قاب پشتی و یک حسگر ۵ مگاپیکسلی در بالای نمایشگر این گوشی قرار گرفته است. گفتنی است که دوربین اصلی این گوشی، ساخت شرکت سونی و دارای درجه‌ی دیافراگم F\2.0 است.
درست مانند آنر ۴X، برای آنر ۴C هم اندروید کیت کت (۴.۴.۲) به همراه رابط کاربری Emotion UI 3.0 در نظر گرفته شده است.
دست‌آخر هوآوی یک باتری غیرقابل‌تعویض لیتیوم یونی برای آنر ۴C به کار برده است که ظرفیتی برابر با ۲۵۵۰ میلی‌آمپرساعت دارد. این باتری به‌راحتی می‌تواند با استفاده‌ی متوسط، انرژی موردنیاز یک روزه‌ی این گوشی را تامین کند.

دکمه بازگشت به بالا