مکانی شگفت‌انگیز در یمن

موبنا – این شهر کوچک با جمعیت ۷۰۰۰ نفر، ۵۰۰ خانه گلی دارد که اغلب بین ۵ تا ۱۱ طبقه بوده و ارتفاعشان به ۱۰۰ فوت می‌رسد و همه‌ی آنها از آجرهای گِلی ساخته شده‌اند. وادی دوان، یک وادی زیبا و تماشایی دیگری است که در همسایگی وادیِ حضراموت قرار دارد. این وادی یکی از …

موبنا – این شهر کوچک با جمعیت ۷۰۰۰ نفر، ۵۰۰ خانه گلی دارد که اغلب بین ۵ تا ۱۱ طبقه بوده و ارتفاعشان به ۱۰۰ فوت می‌رسد و همه‌ی آنها از آجرهای گِلی ساخته شده‌اند.

وادی دوان، یک وادی زیبا و تماشایی دیگری است که در همسایگی وادیِ حضراموت قرار دارد. این وادی یکی از انشعاب‌های وادی حضراموت بوده و آن هم متشکل از شهر‌ها و روستاهای متعددی در امتداد پشته‌های وادی و بر فراز ارتفاعات و فلات‌هایی است که آن را احاطه کرده‌اند. بنیاد معماری دوان می‌گوید: امروزه میراث معماری دوان، وادی حضراموت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، چرا که شهرها و روستاهایش در دو دهه اخیر بیشتر تحت محافظت و بازسازی قرار گرفته است و طی این مدت خرید و فروش و ساخت و ساز ساختمان‌های سیمانی در این منطقه زیاد شده است.

دیدنی‌ترین روستاهای این وادی، که در سمت شمال به جنوب واقع شده‌اند «المشهد» است، که آرامگاه «حسن ابن حسن» از قرن ۱۵ در آن قرار دارد که مکانی زیارتی بوده و روستایی در حاشیه کویر است. این روستا که بعد «الحجرین» واقع شده, در حاشیه یک صخره و در میان قدیمی‌ترین روستاها در این منطقه قرار دارد.

 منبع: مشرق

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا